آفتاب

روسیه: تحریم‌ها علیه مسکو مانعی بر سر حل بحران اوکراین است

روسیه: تحریم‌ها علیه مسکو مانعی بر سر حل بحران اوکراین است

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: تلاش‌های غرب برای معرفی مسکو به عنوان مقصر در بحران اوکراین و تحریم‌های یکجانبه و جنگ اطلاعاتی علیه کرملین منجر به راه‌حل صلح‌آمیز نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: بحران اوکراین فاش کرد که مشکلات سیستماتیک جدی در منطقه یورو- آتلانتیک وجود دارد و علت آن سیاست‌های کشورهای غربی در راستای تقویت امنیت خودشان بدون در نظر گرفتن منابع روسیه و نیز توسعه فضای ژئوپلیتیک تحت کنترل آن‌ها در شرق است.

همین طور ناتو اقدامات خود را گسترش داده و آمادگی آن‌ها به بالاترین سطح رسیده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: فرصت‌ها برای ایجاد سیستم امنیتی برابر و قابل کنترل در منطقه یورو- آتلانتیک در حال از دست رفتن است.

آمریکا و اتحادیه اروپا علنا از تصرف غیرقانونی قدرت در کی‌یف و اقدامات نیروهای ملی‌گرا حمایت کردند و پس از به قدرت رسیدن آن‌ها از آن‌ها حمایت اقتصادی و اجتماعی کردند. پس از آن هزاران نفردر مناطق جنوب شرقی اوکراین کشته و زخمی شدند و صدها پناهنده و آواره برجای ماند که همین امر هزینه‌های اقتصادی و اجتماعی بالایی برجای گذاشت.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: در چنین شرایطی روسیه تمام تلاش خود را برای برقراری آتش بس انجام داده و بر این باور است که آتش بس بلندمدت و تدابیر سیاسی برای حل بحران اوکراین لازم است. توافقات مینسک اولین گام به سوی حل تنش‌هاست.

انتهای پیام

کد N645719

وبگردی