آفتاب

دیدار رئیس مخالفان سوریه با وزیر خارجه مصر/آمادگی دمشق برای نشست با مخالفان سوری

دیدار رئیس مخالفان سوریه با وزیر خارجه مصر/آمادگی دمشق برای نشست با مخالفان سوری

در حالی که ائتلاف مخالفان سوریه نسبت به تلاش‌های مسکو برای یافتن راهکاری سیاسی در خصوص درگیری‌های سوریه موضعی محافظه‌کارانه اتخاذ کرده مقامات دمشق آمادگی خود را برای مشارکت در نشست آتی خود با گروه مخالفان اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، هادی بحرة، ‌رئیس ائتلاف مخالفان سوریه روز شنبه در پی دیدارش با سامح شکری، وزیر خارجه مصر در قاهره اعلام کرد که مسکو هیچ طرح واضحی در اختیار ندارد و این یکی از ملاک‌های اصلی ما درباره اقدامات روسیه است.

وی همچنین نسبت به تلاش‌های روسیه درباره حل و فصل سیاسی بحران سوریه موضعی محافظه کارانه اتخاذ کرده است.

اظهارات بحرة پس از آن ایراد شد که خبرگزاری سوریه به نقل از یک منبع در وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که دولت با برگزاری نشستی مقدماتی جهت مذاکره با هدف ازسرگیری مذاکرات صلح در سال جاری میلادی در مسکو موافق است.

این منبع افزود: دولت سوریه تاکید کرده است که همواره برای مذاکره با کسانی که به وحدت سوریه و به تمامیت آن ایمان دارند آماده بوده و هستند.

به رغم آنکه هادی بحرة موضع محافظه کارانه‌ای را نسبت به تلاش‌های مسکو برای حل سیاسی بحران سوریه اتخاذ کرده در اظهارات خود اشاره کرده است که دستور کاری مشخص برای مذاکره وجود دارد که ائتلاف مخالفان سوریه را به موافقت با طرح مسکو رهنمون می‌سازد.

رئیس ائتلاف مخالفان سوریه گفت: ممکن نیست ما بخواهیم در مورد چیزی که هنوز مشخص نیست پاسخ منفی بدهیم اما هیچ طرحی وجود ندارد و مشخص نیست که چارچوب مذاکرات چیست و چه کسانی خواهند آمد و هدف آن چیست.

طرح روسیه برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه با چالش‌هایی از جمله تردید ائتلاف مخالفان سوریه و پافشاری دمشق برای اینکه مذاکرات باید بر ادامه مبارزه با تروریسم باشد، رو به رو است.

انتهای پیام

کد N645655

وبگردی