آفتاب
با حضور در پنجمین کنگره حزب عدالت و توسعه

مشعل در ترکیه: آنکارا پشتوانه‌ای برای قدس و مسجد الاقصی است

مشعل در ترکیه: آنکارا پشتوانه‌ای برای قدس و مسجد الاقصی است

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تاکید کرد که ترکیه مقتدر پشتوانه ای برای قدس و فلسطین است و دموکراسی، خیزش، پیشرفت و امنیت این کشور باعث اقتدار همه مسلمانان خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در جریان پنجمین کنگره حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه در شهر قونیه که با حضور احمد داود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه برگزار شد،‌ به دولت و ملت ترکیه، داود اوغلو و رجب طیب اردوغان این کشور سلام و درود فرستاد.

مشعل تصریح کرد: همان‌طوری که ترکیه طی صدها سال متوالی از تاریخ باشکوهش حامی قدس و مسجد الاقصی بود، امروز نیز در کنار ملت فلسطین و امت عربی و اسلامی خواهد بود و به حول و قوه الهی، در کنار هم پروژه آزادسازی فلسطین، قدس و مسجد الاقصی را به سرانجام خواهیم رساند.

وی تاکید کرد: این افتخاری برای ماست که به دعوت ترکیه در این کشور حاضر شویم. تا دیروز حزب حاکم عدالت و توسعه در کنگره های خود در شهر استانبول میزبان ما بود و امروز شهر قونیه میزبان ماست و ان‌شاءالله ما در آینده نزدیک در صحن‌های مسجد الاقصی میزبان شما خواهیم بود.

مشعل پس از مشارکت در کنگره حزب حاکم ترکیه در شهر قونیه، در حالی که به احساسات گرم و صمیمانه شهروندان ترک واکنش نشان می داد، به همراه داود اوغلو راهی منزل شخصی وی در شهر "میرام" شد. مشعل و داود اوغلو در دیداری طولانی که چهار ساعت و نیم به طول انجامید، با هم گفت‌وگو کردند اما هنوز خبری از محتوای این دیدار منتشر نشده است.

انتهای پیام

کد N645600

وبگردی