آفتاب
عفتی:

بيمه ها به موضوع درمان اعتياد ورود كنند

بيمه ها به موضوع درمان اعتياد ورود كنند

يزد - مديركل بهزيستی استان يزد گفت: اگر معتاد به عنوان يك بيمار در جامعه پذيرفته شده، چرا بيمه ها در بحث درمان اعتياد ورود پيدا نمی كنند.

به گزارش خبرنگار مهر، جلیل عفتی، ظهر شنبه در نشست خبری کارزار رسانه ای مبارزه با شیشه با اشاره به اینکه تلاش می کنیم برنامه ها در کمپ های ترک اعتیاد مدون و بر اساس متد علمی باشد، اظهار داشت: برخی خانواده ها از پرداخت هزینه های ترک اعتیاد عاجز هستند که لازم است بیمه ها در این زمینه ورود پیدا کنند.

وی تصریح کرد: اگر معتاد به عنوان یک بیمار در جامعه پذیرفته شده است، سئوال این است که چرا بیمه ها در زمینه درمان معتادان مانند دیگر بیماری های مزمن ورود پیدا نمی کنند.

عفتی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در مورد تجویزهایی که در برخی عطاری ها و آرایشگاه ها برای افزایش تمرکز، لاغری و ... می شود، اظهار داشت: از آنجا که شیشه قابل حل در آب و هر چیز دیگری است، در هر قالبی حتی شکلات و آدامس قابل ارائه است.

وی بیان کرد: مردم باید خودشان نسبت به استفاده از برخی مواد حساس باشند و یک باور عمومی باید در مردم ایجاد شود که هر چه برای آنها تبلیغ یا تجویز می شود، الزاما مفید نیست و نسبت به هر چیزی به سرعت اعتماد آنها جلب نشود.

مدیرکل بهزیستی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰ هزار معتاد در مراکز درمانی مراجعه کرده و در آنجا پرونده دارند، بیان کرد: آمار معتادان استان یزد بیش از این آمار است اما اگر فرض کنیم همه معتادان استان یزد همین ۴۰ هزار نفر هستند و اگر خانواده هر معتاد را یک خانواده چهار نفره در نظر بگیریم، ۲۰۰ هزار نفر در یزد درگیر اعتیاد و آسیب های آن هستند.

وی تصریح کرد: ۲۰۰ هزار نفر معادل یک پنجم جمعیت استان یزد است بنابراین می توان گفت که یک پنجم جمعیت استان یزد با مواد مخدر و لطمات و آسیب های آن دست به گریبان هستند.

عفتی با ابراز نگرانی از مصرف شیشه در استان یزد تاکید کرد: گرچه آمار دقیقی از مصرف کنندگان شیشه در دست نیست اما اگر چهار درصد جمعیت استان معتاد باشند، یک درصد آنها یعنی حدود ۱۰ هزار نفر در یزد شیشه مصرف می کنند.

وی با بیان اینکه شیشه توان حفاظتی سلولهای عصبی را به شدت کاهش می دهد و در فرد رفتارهای ناهنجار، توهم و ... ایجاد می کند، عنوان کرد: متاسفانه در اغلب طلاق ها، قتل ها، سرقت ها و دیگر ناهنجاری ها و جرائم جامعه، ردپای موادمخدر به ویژه شیشه دیده می شود.

وی عنوان کرد: از سوی دیگر اینکه این جامعه آماری میزان مصرف شیشه در جامعه را بسیار بیشتر از واقعیت ها می دانند نیز یکی از آسیب ها در این زمینه است.

عفتی اظهار امیدواری کرد با آغاز کارزار رسانه ای مبارزه با شیشه از ۱۱ دی ماه در استان یزد، به سمت آگاهی بخشی به جامعه به ویژه جوانان در مورد شیشه گام برداریم.

کد N645518

وبگردی