آفتاب

جلیلی: عده‌ای تلاش کردند حق مردم را وتو کنند

جلیلی: عده‌ای تلاش کردند حق مردم را وتو کنند

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی گفت:‌ تلاش سران فتنه برای تبدیل کردن فرصت‌های جمهوری اسلامی به تهدید آن هم 20 ماه بعد از فتنه باعث حصر آن‌ها شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سعید جلیلی در جلسه ماهانه جامعه اسلامی مهندسین به مناسبت 9 دی اظهار کرد: حصر سران فتنه 20 ماه بعد از فتنه صورت گرفت. عده‌ای به اشتباه فکر می‌کنند بعد از 9 دی که 8 ماه بعد از فتنه بود این کار انجام شد اما سران فتنه حدود 14 ماه بعد از 9 دی هم آزاد بودند و به آن‌ها فرصت داده شد و نظام با وجود ظلم بزرگی که به آن کرده بودند به آن‌ها فرصت داد ولی وقتی بیداری اسلامی در منطقه شکل گرفت که الگوی آن جمهوری اسلامی بود به محض اینکه این حرکت فرصتی برای به رخ کشیدن این الگو شد باز در ایران سران فتنه شروع به بیانیه دادن کردند و تلاش داشتند ایران را در کنار نظام "بن علی" و "مبارک" قرار دهند و درواقع می‌خواستند فرصت خودنمایی الگوی جمهوری اسلامی را که در منطقه شکل گرفته بود به تهدید تبدیل کنند.

وی ادامه داد: آن‌هایی که زمانی شعار نه غزه نه لبنان می‌دادند حالا طرفدار تونس و مصر شده بودند و به چالش کشیدن از درون نظام را دوباره شروع کرده بودند.

جلیلی با یادآوری حوادث انتخابات 88 خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی در انتخابات 88 نشان داد که هم مشارکت و هم رقابت همزمان وجود دارد. در سال 88 اوج مدل مردم‌سالاری دینی به رخ کشیده شد و اینکه اوباما چند روز قبل از انتخابات به مقام معظم رهبری نامه نوشت و از نقش ایران صحبت کرد به این دلیل بود که می‌دانست قدرتی در حال شکل‌گرفتن است. اینجا بود که آن ظلم بزرگ به نظام صورت گرفت و عده‌ای تلاش کردند این شکوه و عظمت را لکه‌دار کنند چون خواستند تردید ایجاد کنند و این تردید توسط برخی چهره‌های نظام در فتنه 88 صورت گرفت. ایستادن برخی خواص در برابر رای مردم که حق‌الناس است درست نبود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: در سال 88 عده‌ای تلاش کردند حق جمهور مردم را وتو کنند و در اینجا اسلامیت نظام یعنی ولی فقیه از حق مردم دفاع کرد و اجازه نداد این حق پایمال شود. برای دشمن که در طول این سال‌ها نتوانست در جنگ سخت و جنگ نرم پیروز شود مطلوب این بود که کشور را از داخل به هم بریزد. و همین مساله باعث بروز فتنه شد. فتنه درواقع یعنی تردید در داشته‌ها و اگر ما در نقاط قوت خود دچار تردید شویم و نقاط ضعف خود را قوت نشان دهیم در واقع به مشکل خواهیم خورد.

وی با اشاره به تدبیر رهبر انقلاب در فتنه 88 بیان کرد: تدبیر مقام معظم رهبری و نظام این بود که وقتی فتنه شکل گرفت نخواستند با ابزارهای امنیتی به آن خاتمه دهند. بلکه تلاش کردند تا مردم واقعیت را بفهمند و فتنه گران در افکار عمومی مردم محاکمه شوند. 9 دی محاکمه فتنه گران در افکار عمومی مردم بود و انتخابات 92 مهر ابطال همیشگی بر فتنه به حساب می‌آمد چون نشان داد مردم واقعا انتخاب می‌کنند و نظام و ولایت پشت رای مردم هستند.

جلیلی افزود: این جمله مقام معظم رهبری که رای مردم حق‌الناس است یک نگاه اصولی همیشگی بوده،‌ برخی خواص در سال 88 می‌خواستند مقابل این حق‌الناس بایستند و می‌گفتند که دموکراسی یعنی حاکمیت نیابتی اشراف. بعد از 9 دی در 22 بهمن 88 هم کسی به آن‌ها کاری نداشت تا اینکه یک سال گذشت و در 25 بهمن 89 حصر اتفاق افتاد یعنی 20 ماه بعد از فتنه، چون تلاش کردند باز هم فرصت بیداری اسلامی برای اثبات الگوبودن جمهوری اسلامی را در منطقه به تهدید تبدیل کنند.

ادامه دارد.

کد N645494

وبگردی