آفتاب
ابراهیم زاده:

رشته مدیریت خانواده در دانشگاه علمی کاربردی اردبیل راه اندازی شد

رشته مدیریت خانواده در دانشگاه علمی کاربردی اردبیل راه اندازی شد

اردبیل – رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل از ایجاد دوره عمومی مدیریت خانواده برای اولین بار در این علمی کاربردی این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالعزیز ابراهیم زاده عصر شنبه در گفتگو با خبرنگاران اضافه کرد: این دوره غیر حضوری هم اکنون در دو مرکز آموزش هلال احمر اردبیل در مقطع کارشناسی و مرکز مدیریت صنعتی در مقطع کاردانی راه اندازی شده است.

وی هدف از ایجاد این رشته دانشگاهی را تربیت و مهارت آموزی افراد و خانواده ها براساس سبک زندگی ایرانی اسلامی، ارتقاء زندگی و مهارت آموزی به خانواده ها، و تحکیم ارزشها و بنیان خانواده عنوان کرد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان با تاکید بر اینکه آموزش این دوره آثار و عواید مستقیم در زندگی افراد دارد، متذکر شد: ثمرات گذراندن این دوره ها در بین اعضا خانواده ها بی شک به خود خانواده ها بازمی گردد.

وی ارتقاء سطح زندگی و مهارتی هنرجویان را از دیگر ویژگی های این دوره برشمرد و ادامه داد: ثبت نام در این رشته تحصیلی غیر حضوری بدون محدودیت سنی بوده و آزمون ورودی نیز ندارد.

ابراهیم زاده شهریه پایین (در حدود ۲۰۰ هزار تومان)، عدم تداخل شغلی به دلیل غیر حضوری بودن، ارتقاء مهارت های زندگی و... از مزایای این دوره دانست و یادآور شد: تربیت و تعلیم خانواده، اقتصاد خانواده، تغذیه و سلامت خانواده، روش نگهداری لوازم خانگی، مدیریت خانه و... از دروس این دوره آموزشی است.

وی امتحان نهایی این دروس را نیز تستی عنوان کرد و بیان داشت: تاکنون ۱۱۲ نفر از شهروندان این استان در مقطع کاردانی این رشته فارغ التحصیل شده اند. ضمن اینکه تاکنون فارغ التحصیل کارشناسی هنوز در استان نداشته ایم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان با اشاره به در حال تحصیل بودن ۱۹۲ هنرجو در رشته "مدیریت خانواده" تاکید کرد که از این تعداد ۱۳۵ نفر در مقطع کاردانی و ۵۷ نفر نیز در مقطع کارشناسی تحصیل می کنند.

کد N645451

وبگردی