آفتاب

اینترنت کره شمالی بار دیگر زمین‌گیر شد

اینترنت کره شمالی بار دیگر زمین‌گیر شد

خبرگزاری شینهوای چین اعلام کرد: شبکه‌های تلفن همراه نسل سوم و اینترنت کره شمالی مجددا عصر امروز (شنبه) زمین‌گیر شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز دولت کره شمالی آمریکا را مقصر ناپایداری‌های گسترده به وجود آمده در شبکه‌های ارتباطی این کشور دانسته است.

خبرگزاری شینهوای چین گزارش داد که ارتباط اینترنت در کره شمالی تا ساعت 9:30 شب شنبه به وقت محلی به حالت عادی بازنگشتند. این خبرگزاری گزارش خود را با استناد به خبرنگارانی در کره شمالی که از طریق خطوط ثابت تلفنی وضعیت را تایید کردند منتشر کرده است.

این گزارش پس از آن منتشر می شود که دولت کره شمالی با میمون خواندن باراک اوباما اعلام کرده که آمریکا مقصر ناپایداری در زیرساخت‌های اینترنتی کره شمالی است. همچنین این اتفاق پس از آن افتاد که آمریکا متقابلا کره شمالی را عامل حمله هکری به کامپیوترهای شرکت فیلم سازی سونی پیکچرز دانست.

اوباما پیش‌تر وعده داده بود که حمله سایبری به شرکت سونی پیکچرز را که باعث عدم اکران فیلم جنجال برانگیز مصاحبه شد تلافی خواهد کرد. این فیلم جنجال برانگیز درباره دسیسه ای از سوی ماموران سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) درباره ترور رهبر کره شمالی است.

انتهای پیام

کد N645421

وبگردی