آفتاب

واکنش آمریکا به حمله به دفاتر رادیو آزاد اروپا در جمهوری آذربایجان

واکنش آمریکا به حمله به دفاتر رادیو آزاد اروپا در جمهوری آذربایجان

واشنگتن در واکنش به حمله نیروهای امنیتی جمهوری آذربایجان به دفاتر ایستگاه رادیو آزاد اروپا در این کشور، اعلام کرد که به شدت از بابت این حمله ناراحت است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه روز جمعه نیروهای پلیس جمهوری آذربایجان و دادستان های این کشور وارد دفاتر متعلق به رادیو آزاد اروپا در این کشور شده و ضمن مهر و موم کردن این دفاتر کامپیوترها و تجهیزات داخل آن را توقیف کردند.

تاسیس این شبکه رادیویی به دوران جنگ سرد باز می‌گردد و در راستای برنامه آمریکا برای مقابله با تبلیغات شوروی سابق ایجاد شد.

کنان علی‌یف مدیر این ایستگاه رادیویی اظهار داشت که خبرنگاران این رادیو به دفتر دادستان کل جمهوری آذربایجان به منظور بازجویی احضار شده اند و نسبت به امنیت آن‌ها نگرانی وجود دارد.

وی افزود: ما شاهد دور دیگری از سرکوب رسانه‌های آزاد توسط مقامات جمهوری آذربایجان هستیم.

در همین حال یک مقام بلندپایه وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: ما از مقامات مسئول جمهوری آذربایجان می‌خواهیم تا به تعهد بین‌المللی این کشور به منظور حمایت از آزادی رسانه ها احترام بگذارند.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که از بابت این حمله جمهوری آذربایجان به شدت ناراحت است. دولت الهام علی‌یف رئیس جمهوری آذربایجان درباره این حمله اظهار نظر نکرده است اما اعلام کرده به زودی بیانیه ای راجع به آن منتشر خواهد کرد.

به دنبال این حمله سازمان خبرنگاران بدون مرز نیز واکنش نشان داد واعلام کرد که رادیو آزاد اروپا جدیدترین قربانی کمپین دولت جمهوری آذربایجان برای از بین بردن تکثر رسانه ها است.

انتهای پیام

کد N645403

وبگردی