آفتاب

استقبال پروشنکو از نظامیان آزاد شده اوکراینی

استقبال پروشنکو از نظامیان آزاد شده اوکراینی

به دنبال تبادل گسترده زندانیان میان اوکراین و شورشیان جدایی طلب، رئیس جمهوری این کشور امروز( شنبه) به استقبال نظامیان اوکراینی آزاد شده رفت و آن‌ها را به عنوان قهرمان تحسین کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ‌به نقل از خبرگزاری فرانسه، پترو پروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین در نخستین ساعات روز شنبه به استقبال نظامیان آزاد شده اوکراینی از دست شبه نظامیان در یک هواپیمای باربری رفت.

پروشنکو اظهار کرد: همانطور که من وعده داده بودم شما می‌توانید در سال جدید میلادی با خانواده‌ها و هم قطارانتان ملاقات کنید.

این در حالی است که ارتش اوکراین عمدتا از کمبود بودجه رنج می برد و اخیرا به دلیل ناتوانی در مقابله با شورشیان در شرق اوکراین مورد انتقاد عمومی قرار گرفته است.

پروشنکو از سربازان اوکراینی به دلیل حفظ روحیه نظامی خود و نشان دادن بهترین قابلیت یک مبارز اوکراینی تحسین کرد.

هم پیمانان اوکراین در اروپا اظهار امیدواری کردند که تبادل زندانیان در روز جمعه باعث تحول در جنگ داخلی اوکراین که ظاهرا به بن بست رسیده است، بشود. در این تبادل زندانیان کی‌اف روز جمعه 222 شبه نظامی را آزاد کرد و در مقابل شورشیان نیز 145 سرباز اوکراینی را آغاز کردند. با این حال در توافق اولیه برای این تبادل نظامی قرار بود 150 سرباز ارتش اوکراین در ازای 225 شورشی آزاد شوند.

پروشنکو اعلام کرد: متاسفانه همه اسرا آزاد نشدند. قرار است با پایان روز شنبه چهار تن دیگر از برادران شما آزاد شوند. با این حال ما در جستجوی تک تک اسرا بوده و اجازه نخواهیم داد که حتی یک نفر از آن‌ها از قلم بیافتد. اوکراین برای هر یک از پسران وفادارش می جنگد.

انتهای پیام

کد N645398

وبگردی