آفتاب
السفیر گزارش داد:

میانجی‌گری سیدحسن نصرالله میان حماس با ایران و سوریه

میانجی‌گری سیدحسن نصرالله میان حماس با ایران و سوریه

روزنامه السفیر به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد: خالد مشعل، رییس دفتر سیاسی جنبش حماس قرار است با میانجی‌گری سیدحسن نصرالله به پایتخت ایران سفر کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه السفیر - چاپ لبنان روز شنبه به نقل از یک مقام ارشد گزارش داد: سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در حال میانجی‌گری میان ایران، سوریه و حماس است که از زمان آغاز جنگ داخلی سوریه اتحاد آن‌ها دچار مشکل شده است.

وی تلاش می‌کند تا این اتحاد را به حالت اول بازگرداند.

به گفته این منبع آگاه، سیدحسن نصرالله نقش کلیدی در این میان بازی کرده که از سوی ایران نیز مورد حمایت بوده است. وی قرار است از خالد مشعل، رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین (حماس) دعوت کند تا به تهران سفر کند.

به نوشته این روزنامه لبنانی، حماس پیش از این از حزب‌الله خواسته بود نیروهای خود را از سوریه که از بشار اسد، رییس‌جمهور این کشور حمایت می‌کنند خارج کند و تمرکز خود را روی مقابله با اسراییل قرار دهد.

این گروه اسلام‌گرا که کنترل نوار غزه را در اختیار دارد زمانی از هم‌پیمانان اسد محسوب می‌شد اما از سال 2012 رویکرد خود را در قبال وی تغییر داد. ایران اصلی‌ترین حامی سوریه و حزب‌الله در منطقه محسوب می‌شود.

انتهای پیام

کد N645325

وبگردی