آفتاب

الهام علی‌اف از آزادی مذهب در جمهوری آذربایجان خبر داد

الهام علی‌اف از آزادی مذهب در جمهوری آذربایجان خبر داد

رئیس جمهوری آذربایجان در جریان مراسم افتتاح مسجد حیدر در باکو پایتخت گفت: نمایندگان و فعالان تمام مردم، عقاید، مذاهب در کشور با آزادی کامل در کنار هم زندگی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ای پی ای، الهام علی اف، رهبر جمهوری آذربایجان در جریان این مراسم گفت: ما امروز در مراسم افتتاح بزرگترین مسجد در کشور جمع شده‌ایم و من همین جا اعلام می‌کنم که تمام اقشار جامعه جمهوری آذربایجان در کنار یکدیگر و با هر عقیده و مذهبی که دارند آزادانه زندگی می‌کنند.

وی افزود: افتتاح این مسجد بزرگ نشان دهنده توسعه و تحول پویا در جامعه جمهوری آذربایجان و تعهد به وظایف ملی، مذهبی و سنتی است. نام این مسجد از حیدر علی اف، رهبر فقید جمهوری آذربایجان گرفته شده است.

رئیس جمهوری آذربایجان به مساله ساخت بیش از 500 مسجد در دوران رهبری حیدر علی اف اشاره کرد و گفت: صدها مسجد نیز در دوران رهبری او بازسازی شد.

رهبر جمهوری آذربایجان همچنین ادامه داد: سیاست کشور بر مبنای منافع ملی است. در چنین کشورهایی است که می‌توان شاهد ترقی و ثبات بود. من به عنوان رئیس جمهوری این کشور وظیفه برقراری عدالت و اطمینان در میان تمام مردم را دارم.

انتهای پیام

کد N645258

وبگردی