آفتاب
حجت الاسلام صالحیان مطرح کرد:

ضرورت نوآوری در تبیین حماسه ۹ دی/انتخاب نمادین مساجد برای تبیین حماسه

ضرورت نوآوری در تبیین حماسه ۹ دی/انتخاب نمادین مساجد برای تبیین حماسه

اصفهان - دبیر کمیته مساجد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به انتخاب ۹ مسجد در هر منطقه اصفهان برای تبیین این حماسه گفت: نوآوری در تبیین مباحث حماسه ۹ دی امری ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدرضا صالحیان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت حماسه ۹ دی اظهار داشت: اصفهان همواره الگوی سراسر کشور در دفاع از انقلاب و نظام بوده است و امسال نیز می توانیم با نوآوری در بیان مباحث ۹ دیماه الگوی استان های دیگر در تبیین این حماسه عظیم باشیم.

وی با اشاره به اینکه سوالات زیادی در زمینه عملکرد سران فتنه مطرح است که می توانیم آنها را  از طریق رسانه ها مطرح کنیم، ابراز داشت: سوال ما از فتنه گران این است، نظامی که در برهه ای از زمان شما را به عنوان نخست وزیر و رئیس مجلس پذیرفت فصل الخطاب انتخابات نیز بود پس چرا جایی که به نفع شما نبود چنین التهاباتی در کشور ایجاد کردید.

دبیر کمیته مساجد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان تاکید کرد: مردم برای رهبری امام خمینی بر نظام جمهوری اسلامی به پای صندوق های رای نرفتند بلکه سیل جمعیت در زمانی که هنوز شاه بر سر قدرت بود خودش نشانه ای از رفراندوم برای ایجاد حکومت اسلامی به رهبری امام خمینی بود و دنیا نیز این مسئله را قابل قبول دانست.

وی ادامه داد: در ۹ دیماه نیز بیش از ۵۰ میلیون نفر به خیابان آمدند و این پیام را به دنیا دادند که اجازه نمی دهند انقلاب اسلامی آنهابه تاراج بیگانگان و دشمنان نظام برود.

صالحیان در ادامه با اشاره برنامه های ویژه ۹ دیماه تاکید کرد: در ۷۹ شهر اصفهان نماز جمعه برگزار می شود که رتبه نخست را در کشور داریم و بر این اساس در خطبه های نماز جمعه سراسر استان در روز گذشته ائمه جمعه به موضوع ۹ دی پرداختند.

وی با بیان اینکه در سراسر استان ۴۵۰۰ مسجد داریم، تصریح کرد: ۸۰۰ مسجد شهر اصفهان در ۵ منطقه تقسیم شده است و بر این مبنا این موضوع به آنها ابلاغ شده است که در هر منطقه ۹ مسجد به شکل شاخص به مبحث ۹ دی بپردازند.

دبیر کمیته مساجد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان  تصریح کرد: البته همه ائمه جماعات در این زمینه به عنوان مرزبانان مکتب شیعه و انقلاب مسئول هستند و این موضوع خاص مسجد خاصی نیست اما ۹ مسجد در هرمنطقه به شکل نمادین انتخاب و به شکل شاخص تری به این موضوع می پردازند.

وی اضافه کرد: بر این موضوع اعتقاد داریم که بحث های دوطرفه در رفع شبهات نسل جوان بسیار موثر است و بر این اساس برنامه ای به امام جماعات درباره سخنرانی های روزانه داده شده است که یک روز مختص مسایل سیاسی است.

صالحیان ابراز داشت: از مسئولان مساجد خواسته شده است که نامگذاری های مختلف مانند افتتاح کتابخانه، سالن ورزشی میادین و خیابانهای مجاور مسجد با نام ۹ دی برای زنده نگه داشتن این حماسه بزرگ انجام شود و کتاب هایی در کتابخانه نیز به حماسه ۹ دی اختصاص داشته باشد.

در ادامه این نشست صدرایی دبیر کمیته ورزشی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار داشت: به مناسبت ۹ دی همایش دوچرخه سواری در سالروز خلق این حماسه عظیم ۹ دی از ساعت ۲ بعدازظهر در منطقه دروازه دولت و جنب پارکینگ شهرداری با اهدای کارت قرعه کشی برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، اداره کل ورزش و جوانان و سازمان بسیج ورزشکاران در برگزاری این همایش همکاری می کنند، تاکید کرد : این مراسم با ورزش پهلوانی که مورد تاکید رهبری است آغاز می شود و در ادامه مسابقه دوچرخه سواری تا گلستان شهدا را خواهیم داشت و اختتامیه همایش نیز در همین مکان برگزار می شود.

دبیر کمیته ورزشی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ادامه داد: همچنین حرکت موتورسواران در پیش روی دوچرخه سواران را شاهد خواهیم بود و خودروهای قدیمی کلاسیک نیز به منظور شور بخشیدن به این همایش به دنبال افراد شرکت کننده در مسابقه هستند.

وی با اشاره به اینکه اهالی ورزشی و جامعه ورزشی با لباس های ورزشی دربرنامه ویژه ۹ دیماه که در تاریخ ۸ دیماه در گلستان شهدای اصفهان برگزار می شود شرکت دارند، گفت: ساخت آنونس رادیویی به مناسبت حماسه ۹ دی و ایجاد موج وبلاگی در میان سازمان های مردم نهاد و برگزاری مسابقات ورزشی در سراسر استان با نام ۹ دی از دیگر برنامه های ما برای گرامیداشت این حماسه عظیم است.

کد N644936

وبگردی