آفتاب
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مطرح کرد:

نقش خطبه رهبر انقلاب در خلق حماسه۹دی/انتقاد از کم‌کاری ارگانهای فرهنگی

نقش خطبه رهبر انقلاب در خلق حماسه۹دی/انتقاد از کم‌کاری ارگانهای فرهنگی

اصفهان – رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: خطبه تاریخی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه تهران منجر به حماسه۹ دی شد و مردم در جواب اهانت فتنه‌گران به مقدسات به پا خاسته و بساط فتنه را درهم پیچیدند.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر عسگری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت حماسه ۹ دی اظهار داشت: این حماسه عظیم با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در جواب فتنه ۸۸ روی داد و مردم غیور ایران اسلامی در جواب اهانت های فتنه‌گران به مقدسات به پا خاستند و بساط فتنه را در هم پیچیدند.

وی با اشاره به اینکه فتنه ۸۸ خسارت های فراوانی برای انقلاب و نظام داشت، تاکید کرد: افزودن شکاف در میان نیروهای انقلابی، تزلزل در اعتماد مردم به سازوکارهای حکومت دینی، فعالیت شبکه های اجتماعی در تقابل با انقلاب، ایجاد تردید در ارکان نظام همانند ولایت فقیه، انسجام بخشی  به نیروهای معاند انقلاب مانند سلطنت طلبان و منافقان در کار یکدیگر، همراهی سرویس های اطلاعاتی و جاسوسی بیگانه با فتنه گران و ایجاد زمینه های دخالت در کشورمان از جمله ابعاد این فتنه بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به اینکه موضع گیری برخی خواص در این زمینه حایز اهمیت است، تصریح کرد: ۸۴ درصد از مردم در انتخابات سال ۸۸ شرکت کردند که امتیاز بالایی برای جامعه ایران اسلامی بود و با این پشتوانه می توانستیم مطالبات به حق مردم ایران را در دنیا دنبال کنیم اما فتنه ۸۸ خدشه ای به این امتیاز وارد و نتوانستیم از این امتیاز بالا استفاده کنیم.

وی ادامه داد: استقلال نظام جمهوری اسلامی ایران یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی بود اما فتنه گران قصد راه انداختن زمینه ای برای ورود بیگانگان و دخالت در کشور را داشتند و با عمل خود زمینه ساز بسط و گسترش تحریم های ناعادلانه، ترویج پدیده ایران هراسی و اسلام هراسی و ایجاد وقفه در رشد و گسترش انقلاب و بیداری اسلامی در منطقه شدند.

عسگری با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب درباره اینکه اصفهانی ها در خلق حماسه ۹ دی پیشتاز بودند، تاکید کرد: سیل عظیم مردم اصفهان با حضور خود در ۸ دی‌ماه و قیام در برابر فتنه گران باعث ایجاد تحرک در سایر استان های کشور شدند که منجر به پیروزی ارزش های اسلامی و منزوی کردن فتنه گران شد.

ضرورت روشنگری و تبیین ابعاد مختلف حماسه ۹ دی

وی اضافه کرد: پس از حماسه ۹ دی فتنه گران دیگر نتوانستند به اهداف خود برسند و اخیرا با فضای ایجاد شده دنبال این هستند که حقانیت خود را ثابت و در جایگاه مسئولیتی نظام جایی باز کنند که باید با بالا بردن بصیرت و آگاهی جامعه و تبیین ابعاد فتنه در سالروز ۹ دی امسال خواسته مردم در زمینه محاکمه سران فتنه مطرح شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به سخن آیت الله طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان در خطبه های نماز جمعه که فتنه گران مفسد فی الارض هستند و خسارت های فراوانی به نظام وارد کردند، تاکید کرد: حکم این افراد مشخص است اما نظام با رأفت با آنها برخورد کرده است.

وی ادامه داد: این افراد اکنون درخواست برداشتن حصار و عفو دارند در حالیکه پس از فرمایشات روشنگرانه رهبر معظم انقلاب می توانستند توبه و استغفار کنند اما به قدری جسارت دارند که هنوز این کار را انجام نداده و از محور فتنه شدن خود از مردم و ولایت عذرخواهی نکردند.

حماسه ۹ دی بدون جناح بندی و با حرکت خودجوش مردمی شکل گرفت

عسگری گفت: حماسه ۹ دی به دلیل حرکت خودجوش مردمی بدون محوریت و جناح بندی رخ داد و مردمی که تنها بر اساس احساس وظیفه به میدان آمدند ماندگار شد و مشت محکمی به دهان فتنه‌گران و اربابان آنها زدند که امیدواریم تقابل با فتنه ۹ دی عبرتی برای دیگر افرادی باشد که اندیشه پوچی در ذهن می پرورانند.

وی با اشاره به اهداف ستاد ۹ دی ابراز داشت: آشکارسازی ابعاد حماسه ۹ دی، بررسی فعالیت های موثر و مورد نیاز برای اثبات کارآمدی نظام، توجه دادن افکار عمومی برای حرکت های عمومی و بسترسازی برای حرکت های خودجوش مردمی، تبیین جایگاه ولایت فقیه در خنثی سازی فتنه ها از جمله این موارد است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان با انتقاد از اینکه برخی سیستم های فرهنگی از ظرفیت خود به درستی برای گرامیداشت ۹ دی استفاده نمی کنند، ادامه داد: ستاد ۹ دی ۹کمیته برای برگزاری برنامه های مختلف شکل داده است که کمیته های مساجد و تشکل های مردمی، کمیته فرهنگی هنری، فعالیت در فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی، کمیته اطلاع رسانی صدا و سیما، دانشجویی، بانوان و برنامه های ورزشی از جمله این موارد است.

برگزاری مراسم ویژه در ۸ دی ماه در اصفهان

وی با اشاره به اهم برنامه های ویژه ۹ دیماه گفت: تشکیل جلسه با امام جمعه اصفهان در این ارتباط، برگزاری مراسم سالگرد استاد پرورش، سخنرانی قبل از خطبه ها با محوریت ۹ دی، برگزاری کرسی های آزاداندیشی با محوریت بصیرت افزایی و دشمن شناسی، برگزاری دوره های آموزشی معرفت و بصیرت حسینی در استانداری از جمله این موارد است.

عسگری اضافه کرد: شاخص ترین برنامه به مناسبت ۹ دی در سالروز حماسه بزرگ مردم اصفهان در دوشنبه ۸ دی ماه با حضور حجت الاسلام رئیسی دادستان کل کشور از ساعت ۹ در گلستان شهدای اصفهان برگزار می شود و مراسمی نیز با حضور اقشار مختلف بسیج در بعدازظهر سه شنبه در گلستان شهدای اصفهان برگزار می شود.

کد N644824

وبگردی