آفتاب
رحیمیان:

مهدویت ظرفیت ایجاد وحدت بین مذاهب اسلامی را دارد

مهدویت ظرفیت ایجاد وحدت بین مذاهب اسلامی را دارد

رئیس ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی با اشاره به اقدامات جریان‌های تکفیری، بر ایجاد وحدت میان مذاهب اسلامی تاکید کرد و گفت: مساله مهدویت و نقش و پایگاه با عظمت این ولایت الهی می‌تواند وحدت میان مذاهب اسلامی ایجاد کند.

رئیس ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی با اشاره به اقدامات جریان‌های تکفیری، بر ایجاد وحدت میان مذاهب اسلامی تاکید کرد و گفت: مساله مهدویت و نقش و پایگاه با عظمت این ولایت الهی می‌تواند وحدت میان مذاهب اسلامی ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران در نشست خبری اعلام برنامه‌های این ستاد اظهار کرد: این ستاد با هدف انسجام بخشی و هم افزایی فعالیت‌های مهدویت شکل گرفته است و تاکنون بیش از 22 مرکز پژوهشی علمی، تبلیغی مربوط به مقوله‌ی مهدویت در این ستاد عضویت دارند. البته باز هم باب مفتوح است و چه بسا مراکز دیگر و نهادها و بنیادهای دیگری به این مجموعه بپیوندند.

وی افزود: طبیعی است که هدف اصلی از تشکیل این ستاد ایجاد تقسیم کار میان موسسات و نهادهایی است که در این حوزه فعالیت دارند تا از کارهای موازی پرهیز شده و تلاش شود کارهای بر زمین مانده در زمینه‌ی مهدویت نداشته باشیم.

تولیت مسجد مقدس جمکران در ادامه اظهار کرد: مساله مهدویت مساله‌ای است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در حقیقت قله‌ای است که اگر کسی به این قله دست یابد معنایش این است که علاوه بر مساله‌ی اعتقاد درست به امام زمان (عج)، مساله امامت هم برای او حل شده و در نتیجه این که مساله نبوت برایش حل می‌شود و آنکه مساله‌ی نبوت برایش حل شود مساله خدا و توحید برای او تثبیت شده است. لذا تلاش در این عرصه به معنای تلاش برای حل حقایق اسلام ناب است.

رحیمیان در ادامه با اشاره به نمازی که به نام نماز امام زمان (عج) در مسجد جمکران خوانده می‌شود، اظهار کرد: ویژگی اصلی این نماز این است که در هر رکعت 100بار "ایاک نعبد و ایاک نستعین" خوانده می‌شود و این اشارتی از پیوند میان توحید و عبودیت حق با مساله امامت و ولایت است.

رئیس ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی در بخش دیگری از این نشست در خصوص ابلاغ برنامه‌های این ستاد به سراسر کشور اظهار کرد: علاوه بر اشاره به این موضوع از طرف خطبا، نویسندگان، رسانه‌های جمعی و مطبوعات باید نیم نگاهی هم به آسیب‌های مقوله‌ی مهدویت داشت. آسیب‌هایی از قبیل آنچه بر خلاف مصلحت و بر خلاف رضایت امام زمان (عج) به نام ایشان مطرح می‌شود.

وی تصریح کرد:‌ در چنین روزی در برخی از مکان‌ها، تحریک‌های پشت پرده دستگاه جاسوسی و دشمنان یعنی همان دشمنانی که داعش را ایجاد کردند، اتفاق می‌افتد، البته این اتفاق در گذشته هم بوده است که مستقیم و یا غیر مستقیم کسانی را تحریک می‌کنند تا حرکات و کارهایی را انجام دهند که نقش مکمل را با جریان داعش ایفا کنند.

رحیمیان خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که مساله مهدویت می‌تواند یک محور برای تمام مذاهب اسلامی باشد و می‌تواند ظرفیت ایجاد وحدت میان مذاهب اسلامی را داشته باشد از این طریق می‌خواهند آن را تبدیل به ضد خود کنند یعنی کارهایی انجام دهند که منشاء تفرق و عداوت و بهره‌برداری دشمن شود، یعنی همان نقشی که شبکه‌های ماهواره‌ای مروج وهابیت و مروج خشونت داعشی انجام می‌دهند.

رئیس ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی به انفجار حرمین عسگریین در چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: گناه انفجار حرمین عسگریین که یکی از فاجعه‌های بزرگ تاریخ معاصر و خیلی دردناک هم بود به همان اندازه که به گردن مباشران این جنایت بزرگ -یعنی تکفیری‌ها و وهابی‌های خبیث- بود، به گردن کسانی است که از این سو نقش مکمل را ایفا کنند تا کسانی مانند ریگی اعلام کنند که هرگاه نیروهای ما انگیزه‌شان علیه عملیات انتحاری ضد شیعه ضعیف می‌شود تصاویر و فیلم‌هایی را نشان می‌دهیم تا انگیزه‌شان مضاعف شود.

رحیمیان با بیان این‌که « روز 9 ربیع‌الاول از دیگر موضوعات ارزشمند است» تصریح کرد: تبیین مساله مهدویت و نقش جایگاه و پایگاه با عظمت این ولایت الهی و نقشی که این معنا و مساله می‌تواند در ایجاد وحدت میان مذاهب اسلامی ایجاد کند تا پایگاهی برای ائتلاف تمامی تفرق‌ها باشد.

تولیت مسجد مقدس جمکران همچنین به عزاداری 20 میلیونی در اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: در این روز شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل فراگیر بود. اما در همان جا نیز عده‌ای تلاش کردند که آن را تحریف کنند اما باید در نظر داشته باشیم که امروز با چنین شرایطی مواجه هستیم و ضرورت دارد که بیش از پیش بر وحدت تکیه کنیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، حجت‌الاسلام محمد صابر جعفری قائم مقام بنیاد فرهنگی حضرت موعود و نایب رئیس انجمن علمی مهدویت نیز به برنامه‌های این نهاد اشاره کرد و گفت: در زمینه نشر فرهنگ از طریق کتاب و مجلات اقداماتی برای مخاطبان مختلف انجام شده است.

وی با اشاره به برگزاری آزمون سراسری مهدویت در تاریخ 12 دی ماه گفت: این آزمون با استقبال بسیاری روبرو شده و 9 هزار نفر در آن شرکت کردند که مبنای آزمون نیز دانشنامه امام مهدی (عج) است که توسط دارالحدیث تهیه شده است در واقع فرمت آن بر اساس کنکور بوده و در سراسر کشور برگزار می‌شود.

جعفری به پرتال جامعه مهدویت نیز اشاره کرد و گفت: در این پرتال به 19 هزار سوال متداول پاسخ داده شده که بیش از 80 هزار نفر نیز در آن عضویت دارند.

نایب رئیس انجمن علمی مهدویت به نشست این انجمن اشاره کرد و گفت: نشستی در حوزه‌ی علمیه با محوریت " مهدویت " محور وحدت روز سه شنبه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

کد N644739

وبگردی