آفتاب

صدور حکم بازداشت برای روحانی افراطی پاکستانی

صدور حکم بازداشت برای روحانی افراطی پاکستانی

یک دادگاه پاکستانی برای یک روحانی افراطی به دلیل اظهاراتش درباره قتل عام مدرسه‌ پیشاور حکم بازداشت صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مولانا عبدالعزیز، روحانی حامی طالبان و رییس مسجد لال (سرخ) در اسلام‌آباد در اظهاراتی قتل عام اخیر در مدرسه‌ای در پاکستان را قابل درک توصیف کرده بود. وی پیش از این سخنانش منتقدان خود را نیز تهدید کرده بود.

در همین حال یکی از ماموران پلیس و سخنگوی مسجد لال اطلاع دادند که حکم بازداشت مولانا عبدالعزیز به اتهام تهدید کردن فعالان جامعه مدنی صادر شده است.

این روحانی افراط‌گرا در اظهارات خود درباره این قتل عام که نزدیک 150 کشته بر جای گذاشت گفته بود، حمله پیشاور یک واکنش توجیه‌پذیر به عملیات «ضد اسلامی» ارتش علیه نیروهای طالبان در وزیرستان شمالی بوده است.

وی همچنین هفته گذشته در مراسمی اظهار کرده بود: ای حاکمان، ای مردم در قدرت، اگر به انجام چنین کارهایی ادامه دهید واکنش همین خواهد بود.

این اظهارات موجب افزایش اعتراضات برای محکومیت وی شد.

یکی از ماموران پلیس که خواست نامش فاش نشود درباره بازداشت عبدالعزیز گفت: پلیس از دادگاه دستور گرفته و ما در تلاشیم تا به بهترین نحو این دستور را اجرا کنیم.

با این حال حامیان این روحانی اعلام کردند که مانع بازداشت وی خواهند شد.

اظهارات این روحانی حامی طالبان در حالی مطرح شده است که پاکستان حادثه خونین مدرسه پیشاور را یازده سپتامبر کوچک نامیده و آن را تغییردهنده مبارزات علیه افراطی‌گری توصیف کرده است.

انتهای پیام

کد N644730

وبگردی