آفتاب

تظاهرات گسترده بحرینی‌ها در انتقاد از پارلمان جدید

تظاهرات گسترده بحرینی‌ها در انتقاد از پارلمان جدید

جمعی از مخالفان بحرینی با برگزاری تظاهرات گسترده ضمن انتقاد از عملکرد پارلمان و دولت این کشور، اعلام کردند به تظاهرات اعتراض‌آمیز خود در سال آتی میلادی ادامه می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، جمع زیادی از مخالفان نظام بحرین جمعه شب در خیابان‌ "البدیع" در غرب منامه، پایتخت این کشور تظاهرات کرده و خواسته‌های خود را مبنی بر تشکیل نظام دموکراتیک مطرح کردند.

تظاهرکنندگان همچنین از پارلمان کنونی بحرین به شدت انتقاد کردند.

این نخستین راهپیمایی مخالفان بحرینی پس از انتخابات پارلمانی است که ماه گذشته برگزار شد و مخالفان آن را تحریم کردند.

جمعیت الوفاق در بیانیه‌ای از مشارکت ده‌ها هزار تن در این راهپیمایی خبر داد، این در حالی است که وزارت کشور بحرین مدعی شده تنها 2000 تن در این راهپیمایی مشارکت کردند.

جمعیت‌های الوفاق و تجمع ملی دموکرات در بیانیه‌ای مشترک پس از این راهپیمایی اعلام کردند: مردم به دولت و پارلمان کنونی اختیاری برای بر مسند قدرت بودن نداده‌اند.

این گروه‌های مخالف تاکید کردند: مردم بحرین در حالی که وارد سال 2015 می‌شوند مصمم هستند به اعتراضات مردمی ومسالمت آمیز خود که از 14 فوریه 2011 آغاز شده است ادامه دهند.

مخالفان بحرینی اعلام کردند: پارلمان تبدیل به نهادی شده که کلاه شرعی بر روی تمام اشتباهات و بحران‌ها می‌گذارد.

در این بیانیه بر پایبندی مردم بحرین به موضع خود برای دستیابی به حقوق قانونی و عادلانه تاکید و اعلام شد: گروه‌های مخالف خواهان دولت منتخبی هستند که نماینده اراده مردمی باشد و آن‌ها پارلمانی دارای اختیارات قانونگذاری و نظارتی کامل را خواستار هستند.

از سوی دیگر مقامات رژیم آل خلیفه بدون مجوز قضایی هانی معتوق السندی، نوجوان 12 ساله بحرینی را از جزیره سترة در روستای مرکوبان بازداشت کردند.

انتهای پیام

کد N644729

وبگردی