آفتاب
پورابراهیمی در هند:

با وحدت جهان اسلام شمارش معکوس برای اضمحلال جریان تکفیری آغاز شده است

با وحدت جهان اسلام شمارش معکوس برای اضمحلال جریان تکفیری آغاز شده است

نایب رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس گفت: با وحدت جهان اسلام شمارش معکوس برای اضمحلال جریان تکفیری آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمدرضا پورابراهیمی که در راس هیاتی پارلمانی جهت بررسی و کمک به تسهیل و ارتقای همکاری اقتصادی به هندوستان سفر کرده است طی دیداری با رییس جامعه المصطفی، این موسسه را نهادی مهم برای تربیت افراد تاثیرگذار در جهان اسلام دانست.

نایب رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس با تقدیر وسپاس از تلاشهای جهاد گونه جامعه المصطفی در اقصی نقاط عالم خدمات این مرکز مهم دینی واسلامی را بسیار مهم وارزشمند توصیف کرد.

وی خاطرنشان کرد: امروز تبیین اندیشه های ناب اسلامی وشیعی جهت ایجاد تمایز بین تفکرات تکفیری با تفکرات اسلام ناب محمدی (ص) ازاولویت‌های مهم جامعه المصطفی در سراسر کشورهای اسلامی است.

پورابراهیمی با اشاره به تلاش گسترده دشمن برای ایجاد اختلاف در بین صفوف مسلمانان ، هوشیاری و وحدت را رمز پیروزی بر این فتنه دشمن دانست وگفت: خوشبختانه با وحدت جهان اسلام شمارش معکوس برای اضمحلال جریان تکفیری آغاز شده است.

پورابراهیمی با تقدیر از زحمات حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی وسایر مدیران جامعه المصطفی در هند که با دست خالی ولی با اراده مستحکم خود کارهای مهمی را به سرانجام رسانده ویا میرسانند ، ابراز امیدواری کرد تا با کمک نمایندگان اقدامات لازم جهت پشتیبانی از اقدامات مذکور در مجلس شورای اسلامی فراهم گردد.

در ادامه نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توجه ویژه به فعالیتهای این مرکز، آمادگی خود را جهت همراهی بیشتر با آن اعلام کردند.

درابتدای این نشست که سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور هند نیز حضور داشت حجت الاسلام والمسلمین مهدوی رییس جامعه المصطفی از قبول دعوت جهت حضور وبرگزاری نشست مشترک در این مرکز مهم دینی واسلامی تقدیر کرد و گفت: جای بسی خوشحالی است که نمایندگان محترم همزمان با پیگیری موضوعات اقتصادی علاقه مند پیگیری موضوعات فرهنگی ودینی نیز می باشند .

وی با اشاره به سوابق فعالیت این مرکز دینی اظهار کرد:کشور هند یکی از با سابقه ترین کشورهای منطقه در ایجاد مراکز دینی واسلامی است وبه دلیل ارتباط مراکز این کشور با حوزه علمیه نجف در طی قرنهای متمادی ،هند یکی از کشور های مهم عالم پرور در جهان تشیع است.

حجت‌الاسلام مهدوی در بخش دیگری از صحبت های خود با با اشاره به تحصیل 3000 طلبه هندی در مجموعه های مختلف این مرکز در کشور هند، تعداد اساتید همکار در این مجموعه را بیش از 1000 نفر عنوان کرد وافزود: رسالت این مرکز بیان اسلام اصیل و فاقد افراط گرایی با رویکرد احترام به همه ادیان الهی است.

انتهای پیام

کد N644728

وبگردی