آفتاب
سردار شریف مطرح کرد:

30 سال اقتدار، امنیت و آرامش در خطوط هوایی کشور

30 سال اقتدار، امنیت و آرامش در خطوط هوایی کشور

سخنگوی سپاه گفت: سپاه توانست با برطرف کردن موانع موجود و ایجاد ساز و کارهای مقتضی از جمله اشراف اطلاعاتی لازم، آموزش نیروی انسانی و غیره مانع از تحقق اهداف دشمنان در حوزه حفاظت هواپیمایی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با سی امین سالگرد صدور فرمان حضرت امام (ره) مبنی بر تشکیل سپاه حفاظت هواپیمایی(امنیت پرواز) سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی یادداشتی به کارکردهای این نهاد پرداخته است.

متن کامل این یادداشت بدین شرح است:

نظام مقدس جمهوری اسلامی از بدو تأسیس با توطئه‌های گوناگون روبه‌رو بوده و دشمنان قسم خورده انقلاب و مردم عزیز ایران اسلامی از هر ترفندی برای مقابله با نظام اسلامی استفاده کردند. یکی از توطئه‌های دشمن ایجاد نا‌امنی در خطوط هوایی کشور و رعب و وحشت مسافران و اختلال در ترابری هوایی کشور بود تا از طریق آن فرصتی را برای طراحی و اجرای عملیات روانی و رسانه‌ای پیرامون ناکارآمد نشان دادن نظام در برقراری امنیت خطوط هوایی کشور فراهم آورد. عملیات‌های هواپیماربایی که در دستور کار ضد‌انقلاب و دشمنان نظام قرار داشت در دو مقطع خاص صورت می‌گرفت:

1- هنگامی که نظام جمهوری اسلامی در جبهه‌های جنگ تحمیلی یا سایر عرصه‌های انقلاب به موفقیتی دست پیدا می‌کرد.

2- نیاز دشمن به انحراف افکار عمومی از یک موضوع خاص که تأثیر مهمی در سطح منطقه یا بین‌المللی داشت، مانند حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس یا 22 بهمن. تکرار این سناریوها در ربایش هواپیماها و ایجاد نا‌امنی برای مردم دستور شفاهی حضرت امام‌(ره) در سال 63 به فرمانده وقت کل سپاه مبنی بر پذیرش مسئولیت حفاظت از هواپیماها و مقابله با هواپیماربایی را به دنبال داشت که به لطف خداوند در این عرصه مأموریتی نیز سپاه مثل سایر عرصه‌ها توانست با تدبیر و اخلاص و توکل به خداوند متعال و برطرف کردن موانع موجود و ایجاد ساز و کارهای مقتضی از جمله اشراف اطلاعاتی لازم، آموزش نیروی انسانی، به‌کارگیری تاکتیک‌های ابتکاری، مانع از تحقق اهداف دشمنان در این حوزه شود، هرچند گروهک‌ها بر تعداد و تنوع طراحی‌های خود برای ربایش هواپیماها افزودند و تاکنون 130 مورد اقدام ثبت شده است که در هیچ‌یک از آنها نتوانسته‌اند کمترین موفقیتی را کسب کنند.

انجام این مأموریت‌های خطیر هرچند با موانع و مشکلات زیادی روبه‌رو بود و بعضاً مخالفت‌های جدی با حضور سپاه در این عرصه صورت گرفت، به گونه‌ای که حتی بعضاً مسئولان اجرایی بالای کشور خواستار خاتمه مأموریت سپاه در این حوزه می‌شدند تا اینکه در سال 67 فرمانده وقت سپاه طی نامه‌ای به حضرت امام‌(ره) ضمن تقدیم گزارش اقدامات انجام شده از ابتدای پذیرش این مأموریت از سال 63 تا 67 و بیان مشکلات و چالش‌ها در این زمینه از جمله مخالفت برخی از مسئولان مربوطه، حضرت امام(ره) در تاریخ 67/10/1 مرقوم فرمودند: <<با تشکر از زحمات ارزشمند سپاه پاسداران در حراست از هواپیماها و برخورد با هواپیماربایان و با ابلاغ سلام بر آنان، سپاه پاسداران چون گذشته مسئول حفاظت از هواپیماها می‌باشد و در صورت ربوده شدن هواپیمایی سپاه مسئول می‌باشد.» بعد از ارتحال حضرت امام(ره) در سال 68 نیز مسئولان وقت سپاه درخصوص تداوم این مأموریت از رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا (مدظله‌العالی) کسب تکلیف کردند که حضرت آقا در مورخ 68/2/1 با قدردانی از برادران امنیت پرواز، بر تداوم مسئولیت و خدمات سپاه در عرصه این مأموریت تأکید کردند. نکته قابل توجه در این خصوص برابر مستندات موجود بخش عمده عملیات هواپیماربایی قبل از مسئولیت سپاه و نیز طراحی‌های بعدی برای اقدام در این زمینه توسط گروهک تروریستی منافقین صورت گرفته که امروز میهمانان ویژه کشورهای غربی هستند!

کشورهایی که فریاد حقوق بشری مقامات دولتی آن گوش فلک را کر کرده است. یادآوری جنایت گروهک‌های تروریستی بویژه سازمان منافقین، فرصت مناسبی را برای رسانه‌ها و مجامع حقوق بشری فراهم آورده است تا رفتار دوگانه امریکا و کشورهای اروپایی حامی این گروهک‌ها تبیین و یادآوری شود که این مدعیان دروغین، چه کسانی هستند و به چه کسانی پناه داده‌اند و علیه چه کسانی قطعنامه نقض حقوق بشر صادر می‌کنند؟! در ایام گرامیداشت سی‌امین سال صدور فرمان حضرت امام(ره) و نقش‌آفرینی افتخارآمیز و موفق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تمام وجود از فرماندهان و کارکنان عزیز و بزرگوار سپاه در بخش «امنیت پرواز» تشکر و سپاسگزاری می‌کنیم که فرمان و تدبیر حضرت امام‌خمینی(ره) و خلف صالح ایشان مقام عظمای ولایت و رهبری را به وجه احسن اجرایی کردند و امنیت پایدار خطوط هوایی و ملت عزیز ایران را فراهم کردند و نقشه‌های گروهک‌های تروریستی را طی سه دهه اخیر ناکام گذاشتند.

کد N644606

وبگردی