آفتاب
آیت الله نوری همدانی:

فرهنگ ریشه تمام پیشرفت ها بوده است/ حساسیت کار قوه قضاییه

فرهنگ ریشه تمام پیشرفت ها بوده است/ حساسیت کار قوه قضاییه

قم - یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه مسائل فرهنگی ریشه تمام ترقیات و تکاملات است‏، گفت: اسلام معارف قضایی مخصوص دارد که هرکدام ویژگی خاص خود را دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حسین نوری همدانی ظهر شنبه در دیدار حجت الاسلام صادقی معاون فرهنگی و اعضای ستاد قرآنی قوه قضائیه گفت: کار شما مسئولان فرهنگی قوه قضائیه بسیار حساس است و مسائل فرهنگی ریشه تمام ترقیات و تکاملات است.

وی با بیان اینکه بسیار لازم و مهم است که فرهنگ انقلاب را به دنیا معرفی کنیم، ادامه داد: در امور قضایی آنقدر موضوعات ظریف داریم که اگر برای دنیا بیان شود‏، جهانیان متوجه می‌شوند که این انقلاب بر اساس معارف ویژه الهی صورت گرفته است.

استاد برجسته حوزه گفت: دشمنان اسلام سعی بر این دارند که دیگران را از اسلام بترسانند و اسلام را با چهره خشن و نامطلوب نشان دهند، و مسئولان دولتی هرکدام باید در جایگاه خود معارف قرآن را به جهانیان معرفی کنند.

آیت الله نوری همدانی ایمان و اعتقاد به معارف دینی و اسلامی، اولین اصل و شرط مهم برای رسیدن به عزت دانست و اضافه کرد: دشمنان، اسلام طالبانی، تکفیری، داعشی و در یک کلام اسلام آمریکایی را به وجود آورده‌اند تا اسلام ناب و حقیقی را به حاشیه برانند و از بین ببرند.

وی با تقسیم بندی معارف اسلامی به معارف اعتقادی، عبادی، اخلاقی، اقتصادی، معاشرتی، حکومتی، قضایی، جهادی، سیاسی‏ و فرهنگی گفت: از گذشته در میان عالمان اسلامی طبقه بندی علوم وجود داشته و هر یک در قسمتی از علوم متبحرتر بوده‌اند و هر یک از مسئولان باید در جایگاه خویش معارف واقعی اسلام را به جهانیان معرفی کنند.

کد N644588

وبگردی