آفتاب
کارشناس ارشد گردشگری:

نقش آژانس‌های گردشگری را در صنعت‌ توریسم نادیده نگیریم

نقش آژانس‌های گردشگری را در صنعت‌ توریسم نادیده نگیریم

یک کارشناس ارشد گردشگری گفت: آژانس‌های گردشگری نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در جذب گردشگر به یک منطقه دارند، بنابراین مسئولان این حوزه در استان باید تلاش بیشتری کنند.

«معصومه سادات‌نژاد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: توریست‌ها به قصد تفریح، سرگرمی و بازدید وارد یک منطقه می‌شود و اگر اطلاعاتشان نسبت به مکان‌های گردشگری بالا باشد بهتر می‌توانند از سفر خود لذات ببرند و آژانس‌های گردشگری می‌توانند با شناساندن مناطق مختلف گردشگری در جذب بیشتر همت کنند.

وی با بیان اینکه جذب گردشگر نقش بسیار تاثیرگذاری در رونق اقتصادی یک منطقه دارد، افزود: استان ایلام دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در این حوزه است که نیازمند شناسایی و ایجاد زمینه مناسب جهت حضور گردشگر ‌است.

سادات‌نژاد با تأکید بر اینکه آژانس‌های گردشگری تأثیرگذارترین عامل جذب توریست و رونق صنعت گردشگری هستند، خاطرنشان کرد: صنعت گردشگری شاید تنها صنعتی باشد که چندین وزارت خانه و نهاد به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم با آن درگیر باشند، اما در استان هماهنگی‌های لازم جهت جذب گردشگر در بین این دستگاه‌ها به استان وجود ندارد و همین عدم هماهنگی موجب حضور کم گردشگران به استان شده ‌است.

این کارشناس ارشد گردشگری ادامه داد: مدیریت برای جذب گردشگر بسیار تأثیرگذار است و افرادی که به هر نحوی درگیر مقوله گردشگری هستند، باید آموزش لازم برای جذب ببینند.

وی با اشاره به اینکه نهادینه کردن ارزش گردشگری و توریست در مدارس بسیار مهم است، تصریح کرد: اگر به مقوله گردشگری و جذب توریست به نحو مطلوب در استان توجه شود، قطعاً تأثیر آن را در رونق اقتصادی و اجتماعی خواهیم دید.

سادات‌نژاد بابیان اینکه سفر واقعیتی انکارناپذیر و یکی از فعالیت‌های انسان به‌منظور لذت بردن از تعطیلات است، افزود: مؤسسات و بنگاه‌های گردشگری و مسافرتی نقش عمده‌ای در تکامل و توسعه صنعت گردشگری استان دارند و باید وظیفه خود را برای توسعه جدی بگیرند.

این کارشناس ارشد گردشگری با تأکید بر اینکه آژانس‌ها و دستگاه‌های متولی امر گردشگری در استان باید بیشتر نسبت به شناسایی جاذبه‌های توریستی استان توجه کنند، خاطرنشان کرد: وجود امکانات و تسهیلات مناسب در این امر می‌تواند مؤثر باشد.

وی توسعه زیرساخت‌های استان را از دیگر عوامل جذب گردشگر دانست و تصریح کرد: داشتن جاده مناسب خود عامل مهمی در این حوزه است.

سادات‌نژاد معرفی مناطق گردشگری استان در رسانه‌ها، شبکه‌های داخلی و برون‌مرزی رسانه ملی، ایجاد مرکز معرفی جاذبه‌های گردشگری در مرز‌ بین‌المللی مهران، مدیریت و ساماندهی زائران و گردشگران ورودی از مرز و ایجاد بازارچه مرزی در مهران از دیگر عوامل رونق گردشگری استان عنوان کرد.

انتهای پیام

کد N644566

وبگردی