آفتاب
سبحانی‌نیا مطرح کرد

ایجاد همگرایی در عراق برای مقابله با داعش از اهداف سفر رییس مجلس

ایجاد همگرایی در عراق برای مقابله با داعش از اهداف سفر رییس مجلس

یک عضو هیات رییسه مجلس با اشاره به سفر رییس مجلس به عراق و دیدار با گروه‌های مختلف مردمی در این کشور، گفت که جمهوری اسلامی از آغاز به دنبال همدلی بین سنی، شیعه و گروه‌های مختلف در عراق بوده تا مجالی برای جریان‌های افراطی به وجود نیاید.

حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: ارتباطات ما با کشورهای دوست و همسایه ارتباطات محکمی است و نیازمند تقویت و رفت و آمدهای متقابل است، سفر اخیر منطقه‌ای آقای لاریجانی به لبنان، سوریه و عراق هم در پاسخ به دعوت همتایان ایشان انجام شده است.

وی ایجاد همگرایی، وحدت و تقویت گروه‌های داخلی این کشورها برای مقابله با جریان‌های افراطی و تندرو از جمله داعش در عراق و سوریه را از جمله اهداف سفر رییس مجلس عنوان و خاطرنشان کرد: در این سفر همچنین مسائل مختلف دوجانبه، تقویت همکاری‌ها، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

سبحانی‌نیا ادامه داد: همه اهتمام جمهوری اسلامی ایران از آغاز این بوده که میدان و مجالی برای جریان‌های افراطی تندرو و سلفی‌ها فراهم نشود و نوعی همدلی بین سنی، شیعه و همه گروه‌ها وجود داشته باشد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: داعش جریانی افراطی و مزدور است که از طرف غرب برای ایجاد اختلاف مذهبی و منطقه‌ای و باز کردن جای بیگانگان برای حضور در منطقه نیابت دارد.

وی تقویت کشورهای همسایه برای مقابله با جریان‌های تروریستی را سیاست همیشگی جمهوری اسلامی دانست و یادآور شد: جمهوری اسلامی همواره تلاشش این بوده که از کشورها در مقابل جریان‌های دست نشانده و نیابتی در منطقه حمایت کند و نسبت به ایجاد وحدت بین گروه‌های داخلی این کشورها اقدام کند.

انتهای پیام

کد N644350

وبگردی