آفتاب

مک کین: عشایر اهل تسنن عراق را مسلح می‌کنیم

مک کین: عشایر اهل تسنن عراق را مسلح می‌کنیم

ایسنا نوشت:

سناتور جمهوری خواه آمریکا در جریان دیدارش با رئیس پارلمان عراق و نمایندگان عشایر استان‌های سنی نشین این کشور از تمایل کشورش برای کمک به عراق در مقابله با تروریسم خبر داد.

به گزارش پایگاه اینترنتی ایلاف، جان مک کین، سناتور جمهوری خواه آمریکا با سلیم جبوری، رئیس پارلمان عراق و جمعی از نمایندگان عشایر سنی استان‌های نینوا، الانبار، دیالی، صلاح الدین در بغداد دیدار و با آنها در خصوص پاره‌ای از مسائل و مشکلات مردم این استان‌ها در سایه تروریسم و عملیات نظامی و همچنین مساله مسلح کردن عشایر برای آزادسازی مناطق آن‌ها گفت‌وگو کرد.

در این دیدار همچنین اوضاع نظامی و انسانی استان‌های سنی نشین عراق و آمادگی نظامی و آموزش‌ها برای بیرون راندن داعش مورد بررسی قرار گرفت.

مک کین در جریان این دیدار عنوان داشت: آمریکا تمایل دارد این اظهارات را از سوی مسئولان عشایر بشنود و مصمم است به عشایر جهت مقابله با تروریسم کمک کند.

همزمان یک منبع عراقی خاطرنشان کرد که نمایندگان عشایر مک کین را در جریان آخرین تحولات اوضاع در این استان‌ها قرار داده و از دولت آمریکا خواستند تا از عشایر در این استان‌ها حمایت کند.

در همین حال، سلیم جبوری پس از دیدار با مک کین در بیانیه‌ای تاکید کرد: حمایت از عشایر در مقابله با تروریسم در این استان‌ها عامل اصلی در ثبات این مناطق است.

وی در ادامه بر لزوم حمایت از عشایر و پیوستن آن‌ها به دستگاه‌های امنیتی و مشارکتشان در روند آزادسازی مناطق و فراهم کردن هرچه که برای آزاد سازی مناطق خود نیاز دارند تاکید کرد.

52261

کد N644349

وبگردی