آفتاب

روسیه یک موشک بالستیک بین قاره‌ای آزمایش کرد

روسیه یک موشک بالستیک بین قاره‌ای آزمایش کرد

سخنگوی وزارت دفاع روسیه در امور نیروهای استراتژیک موشکی گفت: روسیه پرتاب آزمایشی موشک بالستیک بین‌قاره‌ای "یارس 24-RS" را از سکوی پرتاب نظامی "پلستسک" در شمال غرب کشور انجام داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، کلاهک‌های آزمایشی این موشک با دقت بالا با هدف تعیین شده در منطقه کامچاتکا واقع در خاور دور روسیه برخورد کرد.

سرهنگ "ایگور یگوروف"، سخنگوی وزارت دفاع روسیه در امور نیروهای استراتژیک موشکی گفت: 26 دسامبر سال 2014 میلادی (5 دی) در ساعت 11:02 (صبح به وقت محلی) موشک بالستیک بین قاره‌ای چندکلاهکی و متحرک «یارس 24-RS» با سوخت جامد توسط گروه مشترکی از نیروهای دفاعی هوافضا و نیروهای استراتژیک موشکی از سکوی پرتاب پلستسک به صورت آزمایشی پرتاب شد.

وی افزود: اهداف اصلی این پرتاب آزمایشی تایید اعتبار عملی سیستم موشک‌های یارس آراس- 24 که در سال 2013 و 2014 میلادی ساخته شده‌اند و همچنین تایید ویژگی‌های اجرایی و نظامی خود این سیستم است.

نیروهای استراتژیک موشکی روسیه مجددا به سیستم‌های موشکی یارس با موشک‌های بالتسکی بین‌قاره‌ای آراس-24 مسلح می‌شوند که باعث استقامت و استواری گروه زمینی موشک‌های با سوخت جامد نیروهای استراتژیک اتمی روسیه می‌شود.

انتهای پیام

کد N644345

وبگردی