آفتاب

ارتش عراق، کنترل کامل شهرک یثرب را به دست گرفت

ارتش عراق، کنترل کامل شهرک یثرب را به دست گرفت

ارتش عراق و نیروهای داوطلب مردمی این کشور در ادامه پیشروی‌های خود موفق شدند کنترل کامل شهرک یثرب در استان صلاح‌الدین را به دست بگیرند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شبکه خبری المیادین اعلام کرد که ارتش عراق و نیروهای داوطلب مردمی در ادامه پیروزی‌های خود علیه گروه تروریستی داعش موفق شدند کنترل شهرک یثرب در جنوب استان صلاح‌الدین را به طور کامل در اختیار بگیرند.

همچنین ارتش عراق توانست با کمک نیروهای عشایر این کشور چهار قایق حامل سلاح و مواد منفجره را غرق و 14 تن از اعضای داعش را به هلاکت برساند.

این اقدام ارتش عراق در راستای ناکام گذاشتن حمله احتمالی اعضای داعش از طرف رود فرات و شهر رمادی صورت گرفت.

همچنین رسول قادر، مسوول محور جنوبی کرکوک در نیروهای پیشمرگ اقیلم کردستان عراق از کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از اعضای داعش از جمله یکی از رهبران برجسته این گروه در حمله هوایی ائتلاف به پایگاه‌های داعش در کوه‌های حمرین در جنوب غرب کرکوک خبر داد.

وی افزود: حملات ائتلاف موجب کاهش قدرت داعش و به هلاکت رسیدن تعداد زیادی از آنها شده است.

از سوی دیگر مسوولان استان صلاح‌الدین در شمال عراق اعلام کردند که قبایل سنی از مناطق الطوز و دیگر مناطق وابسته به این استان می‌توانند داوطلب جنگ با داعش برای آزادی صلاح‌الدین شوند.

شلال عبدول، فرماندار منطقه الطوز اعلام کرد: شورای استانداری صلاح‌الدین تصمیم گرفته تا کمیته ویژه‌ای را برای آزادسازی این استان از داعش که مقر آن در منطقه سلیمان‌بیک خواهد بود، تشکیل دهد و تمامی افراد قبایل عراق می‌توانند برای جنگ با داعش داوطلب شوند.

همچنین گروه داعش مسوولیت انفجار انتحاری که اخیراً برخی مبارزان سنی را در نزدیکی پایگاه نظامی که در جنوب شرق بغداد هدف قرار داده بود و موجب کشته شدن 28 تن و زخمی شدن ده‌ها تن دیگر شده بود، برعهده گرفت.

در همین راستا مسوولان ائتلاف ضد داعش اعلام کردند که جنگنده‌های آمریکایی و دیگر جنگنده‌های وابسته به ائتلاف روز جمعه 39 حمله هوایی را به پایگاه‌های داعش در عراق و سوریه انجام دادند.

به گزارش منابع، این حملات پایگاه‌های داعش در شهر کوبانی سوریه و نزدیکی استان الحسکه و همچنین الرقه را هدف قرار دادند.

جنگنده‌های ائتلاف همچنین پایگاه‌های داعش در نزدیکی سنجار، موصل، القائم، بیجی، کرکوک و تلعفر را هدف قرار دادند.

انتهای پیام

کد N644269

وبگردی