آفتاب

پهپادهای انتحاری ارتش ایران، زیر ذره بین چینی ها: بمب متحرک، دست بلند نیروی زمینی در جنگ است

پهپادهای انتحاری ارتش ایران، زیر ذره بین چینی ها: بمب متحرک، دست بلند نیروی زمینی در جنگ است

ایرنا نوشت:

استفاده از اولین «پهپاد انتحاری» در رزمایش محمد رسول الله (ص) که در منطقه شرق تنگه هرمز در جریان است، مورد توجه رسانه های چین از جمله خبرگزاری شینهوا قرار گرفت.

شینهوا در گزارشی نوشت: هم اکنون رزمایشی با شرکت نیروهای زمینی، دریایی و هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه وسیعی از جنوب و جنوب شرق این کشور در جریان است و نیروهای مسلح ایران ضمن بکارگیری آخرین تجهیزات نظامی، نوعی پهپاد جدید با عنوان «رعد 85» را آزمایش کردند.

در این گزارش از پهپاد جدید ساخت ایران با عنوان «پهپاد انتحاری» نام برده شده که برای نخستین بار مورد آزمایش یگان های نظامی کشور قرار می گیرد.

این رسانه همچنین با استناد به سخنان «احمدرضا پوردستان» فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران نوشت؛ با توجه به قابلیت بالای این پهپاد، هر نوع هدفی در زمین و آسمان از سوی این پرنده مورد تهدید قرار می گیرد.

گزارش یاد شده که این هواپیما را «بمب متحرک» معرفی کرده، به نقل از فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران می نویسد: «این پرنده آهنی می تواند برای حمله به اهداف هوایی و زمینی مورد استفاده قرار گیرد و در صورت دیدن هر هدف مشکوکی به سرعت از خود واکنش نشان داده و به آن حمله کند.»

شینهوا همچنین به نقل از پوردستان نوشت: «این پهپاد دست بلند نیروی زمینی در صحنه های نبرد است.»

رزمایش مشترک نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران با عنوان 'محمد رسول الله (ص)' از صبح روز پنجشنبه ( چهارم دی ماه) در منطقه ای به وسعت دو میلیون و 200 هزار کیلومتر مربع از شرق تنگه هرمز تا مدار 10 درجه شمالی اقیانوس هند آغاز شده است.

مرحله دوم این رزمایش نیز از روز گذشته (جمعه) با حضور فرماندهان ستاد کل نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز شده است.

این رزمایش با شعار «نمایش اقتدار و صلح و دوستی پایدار، در سایه وحدت اسلامی و منطقه ای» امروز به کار خود پایان می دهد.

 


23231

 

کد N644163

وبگردی