آفتاب
عضو کمیسیون اقتصادی در گفت‌وگو با ایسنا:

از سامانه نظام جامع اطلاعات مالیاتی برای جایگزینی در بودجه 94 استفاده کنیم

از سامانه نظام جامع اطلاعات مالیاتی برای جایگزینی در بودجه 94 استفاده کنیم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: کاملا مخالف هستیم که سیاست انقباضی در بخش عمرانی صورت بگیرد، زیرا این امر رکود را در کشور تشدید می‌کند.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، درباره وضعیت بودجه کشور اظهار کرد: در بودجه سال جاری با یک کسری رو به رو هستیم و باید متناسب با آن کار را مدیریت کنیم.

وی افزود: با توجه به حالت‌های مختلفی که احتمال دارد در سال آینده وجود داشته باشد، نیازمند بازنگری در بودجه برای سال 94 هستیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به اینکه چهار ماه از سال 93 باقی مانده، تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد که در شش ماه اول امسال 50 درصد مالیات‌ها و سایر درآمدها تحقق پیدا کرده، البته کاهش نفت مقداری تاثیر داشته که قاعدتا با جابجایی در موضوعات بودجه‌ای که قرار است انجام شود، قابل مدیریت خواهد بود.

وی بیان کرد: باید بودجه 94 به شکل دقیق‌تری و با شرایط خاص‌تر هم در قیمت و هم کمیت فروش نفت خام دیده شود و گزینه‌های جایگزین برای کاهش درآمدها را باید مد نظر قرار دهیم.

نایب رییس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس گفت: دولت در حال کار کردن بر روی موضوعات جایگزین است و موضوعات مختلفی تعریف کرده که بتواند عملیاتی کند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از این مسئله می تواند در سیاست های انقباضی در بخش جاری قرار بگیرد، تاکید کرد: کاملا مخالف هستیم که سیاست انقباضی در بخش عمرانی صورت بگیرد، زیرا این امر رکود را در کشور تشدید می کند.

پورابراهیمی اظهار کرد: باید در حوزه عمرانی وضعیت بهتری داشته باشیم و حتی به صورت کوتاه مدت با تمهیداتی از منابعی مانند ارزش سهام عدالت متعلق به دولت یا اعتبارات صندوق توسعه ملی برای طرح های عمرانی استفاده کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر فرارهای مالیاتی زیادی در کشور داریم، تصریح کرد: می توانیم از سامانه نظام جامع اطلاعات مالیاتی برای جایگزینی در بودجه 94 استفاده کنیم.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: باید منتظر باشیم دولت جمع بندی خود را ارائه کند و تا 15 آذر منتظر ارائه لایحه دولت در گزینه های مختلف هستیم.

انتهای پیام

کد N644131

وبگردی