آفتاب
با آغاز سومین روز از رزمایش محمد رسول‌الله (ص) صورت گرفت؛

انهدام پهپادهای دشمن با سامانه موشکی "مرصاد"

انهدام پهپادهای دشمن با سامانه موشکی "مرصاد"

در سومین روز از رزمایش محمد رسول الله قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا ارتش، با اجرای آتش توسط سامانه های موشکی مرصاد و با استفاده از موشکهای زمین به هوای شلمچه موفق به انهدام پهپادهای متجاوز شدند.

به گزارش خبرگزتری مهر به نقل از قرارگاه رسانه‌ای رزمایش محمد رسول الله (ص) ارتش، در این مرحله از رزمایش با استفاده از انواع رادارهای ثابت و تاکتیکی و بهره‌گیری از اطلاعات واصله از پست های دیده‌بانی بصری و سایت های شنود الکترونیکی، توپخانه های 23 میلی متری که در کنترل عملیاتی شبکه یکپارچه پدافند هوایی قرار دارند و سامانه های کنترل راداری "اسکایگارد"، ضمن رهگیری اهداف متحرک هوایی توانستند نسبت به سرنگونی پهپادهای دشمن فرضی اقدام کنند.

کسب برتری هوایی، وارد کردن ضربه به نقاط آسیب‌پذیر دشمن و پشتیبانی سریع از نیروهای مستقر در دریا و خشکی و انجام تک های هوایی در موقعیت های از پیش تعیین شده  توسط جنگنده های واکنش سریع نهاجا با هدایت خلبانان جوان و انجام سوخت‌گیری های متعدد هوایی از جمله ویژگی های این مرحله از رزمایش مشترک محمد رسول الله(ص) است.

بر اساس این گزارش، ناوگروه سی و دوم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناو پشتیبانی بوشهر و ناوشکن جماران نیز که هم اکنون در آب های آزاد حضور یافته‌اند، به عنوان یکان های حاضر در رزمایش نسبت به انجام عملیات شناسایی و ترتیب نیروی الکترونیکی و اطلاعاتی دشمن اقدام کردند.

دراین مرحله از رزمایش محمد رسول الله (ص) همچنین یکان های رزمی و پشتیبانی رزمی نیروی زمینی بر اساس دستورهای صادره از قرارگاه ذوالفقار ارتش نسبت به جابجایی سریع ادوات و تجهیزات رزمی سبک و سنگین خود در منطقه عمومی رزمایش اقدام کردند.

کد N644052

وبگردی