آفتاب

نخست‌وزیر جدید سومالی متعهد شد به مبارزه با فساد بپردازد

نخست‌وزیر جدید سومالی متعهد شد به مبارزه با فساد بپردازد

نخست‌وزیر جدید سومالی با تاکید بر این مساله که فساد مهمترین مانع در رشد و توسعه سومالی است متعهد شد، با فساد مبارزه خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، عمر عبدالرشید شارمارکه، نخست‌وزیر سومالی در این باره گفت: دولت من در بین ادارات اقتصادی کشور مسوولیت و شفافیت را ترویج خواهد کرد.

شارمارکه افزود: در تلاش است تا دولتی متحد متشکل از 25 عضو کابینه شکل دهد تا سومالی را به سمت یک انتخاب آزاد و عادلانه هدایت کنند.

وی با اشاره به این موضوع که اولویت دولتش بازیابی صلح و ثبات سومالی است متذکر شد، این دولت به زودی مناطق تحتل کنترل شورشیان الشباب را بازپس خواهد گرفت.

نخست‌وزیر سومالی همچنین تاکید کرد که وی بر ثبات سیاسی در ادارات و موسسات دولتی و همچنین همکاری در بین مدیریت فدرال منطقه‌ای تمرکز خواهد داشت.

شارمارکه روز پنجشنبه طی مراسمی در موگادیشو دولت را از عبد ولی شیخ تحویل گرفت.

نخست‌وزیر جدید روز 17 دسامبر توسط اعضای پارلمان تایید شد اما وی همچنان منتظر تایید کابینه‌اش از سوی پارلمان است.

با وجود اینکه پارلمان شخص شارمارکه را تایید کرده است، اختلافات زیادی بر سر کابینه وی وجود دارد. برخی اعضای پارلمان طرفدار رییس‌جمهور انتظار دارند از حامیان رییس‌جمهور نیز در کابینه حضور داشته باشند در حالی که حامیان نخست‌وزیر انتظار دارند هیچ‌ یک از اعضای قبلی دولت در این کابینه حضور نداشته باشند.

انتهای پیام

کد N643946

وبگردی