آفتاب
رئیس اقلیم کردستان در دیدار با لاریجانی:

ایران همواره در روزهای سخت در کنار مردم عراق بوده است

ایران همواره در روزهای سخت در کنار مردم عراق بوده است

رئیس منطقه کردستان عراق در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی ایران روابط تهران و اربیل را مثبت ارزیابی و از حمایتهای ایران قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسله، "علی لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی ایران جمعه شب با "مسعود بارزانی" رئیس اقلیم کردستان عراق دیدار و گفت و گو کرد.

لاریجانی که به دنبال سفر چند روزه خود به عراق عصر روز گذشته به اربیل رفته است با بارزانی درخصوص آخرین تحولات عراق و منطقه به بحث و رایزنی پرداخت.

بارزانی در این دیدار از حمایت مستمر ایران از دولت و ملت عراق و اقلیم کردستان قدردانی و تصریح کرد: ایران هیچ گاه در روزهای سخت ما را تنها نگذاشته و در این دوره نیز در کنار ماست و از ما حمایت می کند.

وی همچنین ضمن تاکید بر وجود مشترکاتی میان مردم کردستان عراق و ایران روابط دو جانبه اربیل و تهران را بسیار مثبت ارزیابی و تاکید کرد که هیچ مانعی برای ادامه این روابط وجود ندارد.

لاریجانی نیز اعلام کرد که مسئله تروریسم در شرایط کنونی به یک موضوع جدی در منطقه تبدیل شده است و با توجه به وضعیت موجود همه کشورهای منطقه باید به مسئولیتهای خود آگاه بوده و به آنها عمل کنند و تهدیدات و خطرات وجود تروریسم در منطقه را جدی بگیریند. این در حالی است که برخی کشورها همچنان به حمایت خود از تروریسم ادامه می دهند.

لاریجانی همچنین موضع اقلیم کردستان را در برابر تروریسم هوشمندانه توصیف کرد.

کد N643756

وبگردی