آفتاب

هفت کشته در حمله پهپادی آمریکا به یک مخفیگاه طالبان پاکستان

هفت کشته در حمله پهپادی آمریکا به یک مخفیگاه طالبان پاکستان

مقام‌های اطلاعاتی پاکستان اعلام کردند که در دو حمله پهپادی آمریکا به یک مخفیگاه شبه نظامیان در شمال غرب پاکستان دست کم هفت شبه نظامی کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری پی تی آی، این حمله امروز (جمعه) و در منطقه‌ای رخ داد که ارتش پاکستان عملیاتی زمین و هوایی علیه شبه نظامیان طالبان پاکستان که علیه دولت اسلام آباد می‌جنگند، انجام می‌دهد.

این منطقه هم مرز افغانستان محل قرار گرفتن مخفیگاه شبه نظامیان خارجی و داخلی است و مقام‌های پاکستانی بسیار تحت فشار قرار دارند تا این شبه نظامیان را که به داخل افغانستان می‌روند و حملاتی را علیه دولت کابل انجام می‌دهند، از میان بردارند.

یکی از مقامات اطلاعاتی پاکستان امروز اعلام کرد این دو حمله پهپادی آمریکا در منطقه وزیرستان شمالی صورت گرفته و هدفش انهدام مخفیگاه‌های طالبان پنجاب و ازبک بود.

پاکستان عملیات خود علیه مواضع طالبان را در واکنش به قتل عام 16 دسامبر 2014 در یک مدرسه‌ که بیش از 130 کودک در آن کشته شدند، افزایش داده است.

البته باید گفت که حملات پهپادی آمریکا در پاکستان همواره مورد انتقاد مسئولان و مردم این کشور بوده و دولت اسلام آباد علنا و رسما علیه این مساله به دولت آمریکا هشدار داده است.

انتهای پیام

کد N643451

وبگردی