آفتاب
حجت الاسلام عاملی:

انقلاب ایران دارای هنر عبور از بحران های بزرگ است/ ۹ دی روز دشمن شناسی

انقلاب ایران دارای هنر عبور از بحران های بزرگ است/ ۹ دی روز دشمن شناسی

اردبیل – نماینده ولی قیه در استان و امام‌جمعه اردبیل گفت: انقلاب ما با انقلاب های دیگر از این جهت امتیاز دارد که دارای هنر عبور از بحران های بزرگ است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدحسن عاملی ظهر جمعه در خطبه های نماز جمعه اردبیل اضاقه کرد: بواسطه این هنر تاکنون انقلاب اسلامی بحران هایی را پشت سر گذاشته که هر حکومت و انقلاب را به راحتی زانو در می آورد.

وی یکی از بحرانها را انتخابات سال ۸۸ دانست و افزود: شرکت ۸۵ درصد جمعیت در این انتخابات دشمن را به طور کامل مأیوس و متحیر ساخت ولی خروج از راه کارهای قانون برای اعتراض دشمن را به شدت امیدوار کرد.

خطیب جمعه اردبیل با بیان اینکه در این شرایط مردم فهیم ایران اعم از دو جناح و دو طرف انتخابات، فورا متوجه حضور دشمن شده و دندان طمع او را کشیدند، ادامه داد: اوج بصیرت ملی روز ۹ دی بود که یاس را برای دشمن به ارمغان داشت.

وی تصریح کرد: دشمن همیشه به انتخابات به عنوان یک ظرفیت برای بهم ریختن انسجام داخلی نگاه می کند، بنابراین همیشه باید یاد بگیریم که در تمام شئون جامعه و مخصوصا در انتخابات، قانون، فصل الخطاب باشد.

عاملی گفت:دموکراسی و قانون، ملازم هم هستند و جدایی این دو باعث می شود که جامعه، از دیکتاتوری سر دربیاورد. اگر به یک امر قانونی اعتراض داشته باشیم، این اعتراض نیز باید با روش قانونی صورت بگیرد.

وی روز ۹ دی را یک رفراندوم ملی در دفاع از قانون و نظام و رهبری دانست و ادامه داد: روز ۹ دی، متعلق به سلیقه سیاسی خاصی نیست بلکه روز ملت ایران و روز وحدت و هماهنگی تمام سلایق سیاسی است. ۹ دی نشان داد که ملت ما هم دشمن شناس هستند و هم وقت شناس.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در کشور های مختلف و در حوادث مشابه سال ۸۸ نیروهای امنیتی بحران را جمع می کنند، تاکید کرد که اما در کشور ما مردم این کار را عهده دار شدند و لذا ۹ دی، روز ملت و مردم است.

وی رهبری و ملت و بصیرت ملت و سپاه و بسیج را از عناصر اصلی عزت و مقاومت ملت دانست و بیان داشت: به همین جهت این چهار محور بطور فوق العاده مورد هجمه امپراطوری رسانه ای استکبار قرار گرفته است.

عاملی همچنین به تحریمهای دشمن اشاره کرد و افزود: استکبار جهانی از همان روز کینه ملت ما را به عنوان رمز مقاومت به دل گرفته و تحریم نمادی از انتقام دشمن از ملت ماست.

وی همچنین با اشاره به ۱۹ ژانویه روز آذری های جهان گفت: ۲۵ سال پیش روز ۱۹ ژانویه اهالی کشور آذربایجان بعد از هفتاد سال فشار و سیاست های کمونیست ها اصالت خود را نشان داده و به مساجد سرازیر شده و قرآن و پرچم های عزای حسینی را تبرک نمودند و نشان دادند هویت دینی و وطن تاریخی خود را هیچ وقت فراموش نخواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در استان این روز را روز اثبات هویت اصلی آذری های جهان برشمرد و عنوان کرد: باید با زنده نگه داشتن این روز دست های تحریف را از مواریث فرهنگی و هویت آذری قطع کرد.

کد N643414

وبگردی