آفتاب
آیت الله نعیم آبادی:

امنیت پروازها به خوبی توسط سپاه برقرار شده است/به جنگ بی سوادی برویم

امنیت پروازها به خوبی توسط سپاه برقرار شده است/به جنگ بی سوادی برویم

بندرعباس - امام جمعه بندرعباس گفت: خوشبختانه از زمانی که سپاه در فرودگاهها حضور یافت، امنیت پروازها به خوبی برقرار شده و خیال مردم از این بابت راحت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در خطبه های نماز جمعه این هفته بندرعباس با اشاره به روز سوادآموزی، عنوان کرد: ما باید با تمام توان به جنگ بی سوادی برویم، هنوز در کشور با مشکل بی سوادی مواجه هستیم که باید توجه داشته باشیم که زکات علم، آموختن آن به دیگران است و باید مشکل بی سوادی را حل کنیم.

وی در ادامه به سالروز استقرار سپاه در فرودگاههای کشور به فرمان حضرت امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: وقتی دشمن در همه جا حضور دارد و برای ما ایجاد مشکل می کند ما هم باید در همه جا حضور داشته باشیم و خوشبختانه از زمانی که سپاه در فرودگاهها حضور یافت، امنیت پروازها به خوبی برقرار شده و خیال مردم از این بابت راحت شده است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با گرامیداشت هفته وقف، اظهار داشت: وقف از صدقات جاریه است که ثواب آن برای فرد وقف کننده باقی می ماند و باید مردم را به وقف تشویق کنیم.

آیت الله نعیم آبادی خاطرنشان کرد: تجاوز به مال موقوفه حرام است و این کار آسیب جدی به حرکت وقف وارد می کند که باید در این خصوص توجه جدی داشته باشیم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه شناختن نعمات الهی برای استفاده درست از آنها بهترین راه شکرگزاری است، تصریح کرد: این کار بهترین حرکت در مسیر شناخت علوم و نعمات الهی است.

امام جمعه بندرعباس همچنین بر لزوم دوری از اهانت به یکدیگر تاکید کرد و بیان داشت: نباید با کوچکترین حرکتی به یکدیگر توهین و حمله کنیم و دین اسلام بر دوری از اهانت به یکدیگر تاکید دارد.

آیت الله نعیم آبادی همچنین با اشاره به سفر اخیر خود به کشور هند، عنوان کرد: یکی از مواردی که در این کشور دیده می شود احترام مردم به قانون در مواردی همچون رانندگی در خیابان ها بود که ما نیز باید به قانون گرایی توجه ویژه ای داشته باشیم.

کد N643371

وبگردی