آفتاب
مدیر کل ایرانیان خارج از کشور وزارت خارجه

وزارت بهداشت در مورد اعتبار مدارک دانش‌آموختگان دانشگاه طب باکو اعلام نظر می‌کند

وزارت بهداشت در مورد اعتبار مدارک دانش‌آموختگان دانشگاه طب باکو اعلام نظر می‌کند

مدیرکل ایرانیان خارج از کشور وزارت امورخارجه کشورمان گفت: وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی در مورد اعتبار مدارک دانش آموختگان دانشگاه طب باکو اعلام نظر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سیدکاظم سجادی در گفت‌وگو با خبرنگاران در باکو افزود: امیدوارم نتایج بررسی‌ها در مورد اعتبار مدارک صادر شده از طرف دانشگاه طب باکو تا پایان سال اعلام شود.

مدیرکل ایرانیان خارج از کشور وزارت امورخارجه افزود: بازدیدهایی که از دانشگاه‌ها و کلینک‌های تخصصی جمهوری آذربایجان داشتیم نشان می‌دهد این کشور در حوزه آموزش پزشکی پیشرفت های خوبی داشته و آموزش های این دانشگاه از کیفیت خوبی برخوردار شده و ما تلاش خواهیم کرد گزارشی از وضعیت آموزشی این دانشگاه، امکانات آموزشی و فرایند موجود در آموزش دانشجویان رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی را به وزارت بهداشت ارائه کنیم تا نسبت به بررسی موضوع و اعلام نظر درباره اعتبار مدارک این دانشگاه اقدام لازم صورت گیرد.

سجادی به اهمیت حرفه پزشکی و تاثیر آن در سلامت شهروندان اشاره کرد و افزود: ضروری است در ارزیابی مدارک صادر شده از دانشگاههای مختلف حساسیت های لازم اعمال شود تا سلامتی هموطنان به خطر نیفتد.

سیدکاظم سجادی، مدیرکل ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه و دکتر اکبری مدیر کل ارزیابی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی که برای بررسی وضعیت آموزشی دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه طب باکو به جمهوری آذربایجان سفر کرده اند با دانشجویان ایرانی این دانشگاه نیز دیدار و در جریان دیدگاههای آنان در مورد وضعیت آموزشی در دانشگاه های جمهوری آذربایجان قرار گرفتند.

هم اکنون تعدادی از اتباع ایرانی در دانشگاه طب جمهوری آذربایجان مشغول تحصیل در رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی هستند. این دانشجویان از مدت ها پیش متقاضی حضور تیمی از کشورمان برای بررسی وضعیت آموزشی این دانشگاه بودند.

از نظر مسئولان دانشگاه طب آذربایجان ، آموزش های این واحد دانشگاهی با استانداردهای جهانی مطابقت دارد.

انتهای پیام

کد N643295

وبگردی