آفتاب
آیت‌الله ایمانی:

۹دی نشان داد که مردم دوستدار نظام و رهبری هستند

۹دی نشان داد که مردم دوستدار نظام و رهبری هستند

شیراز ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: ۹ دی به دشمنان نشان داد که مردم همواره دوستدار نظام و رهبری هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز با اشاره به فرا رسیدن روز نهم دی ماه، تاکید کرد: پس از انتخابات ریاست جمهوری در سال ۸۸، عده‌ای با دو هدف بزرگ و با حمایت دشمنان بحث تقلب و تخلف را مطرح کردند.

وی افزود: دشمنان ما از دیرباز برای بر هم زدن نظام در حال توطئه بودند و این توطئه ادامه دارد و هیچ گاه هم دست برنخواهند داشت.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: اینان از سال‌های ۷۸، برهم زدن نظام، اعتماد مردم و همچنین ایجاد جنگ داخلی و دو دستگی را به عنوان اهداف بزرگ در جهت نابودی نظام مد نظر قرار دادند که پیاده نظام دشمنان نیز در فتنه ۸۸ توانستند فضا را غبارآلود و جامعه را دچار ابهام و درگیر کنند.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه نشان دادن باطل را به حق و روشن کردن چراغ سبز برای دشمنان به دست پیاده نظام دشمن انجام شد، افزود: مقام معظم رهبری پس از انتخابات ۸۸ و حوادثی که در آن زمان روی داد، از تمامی امکانات در جهت هدایت فریب‌خوردگان استفاده کردند و حتی با کاندیدایی که مدعی بود رای او بر هم خورده نیز دیدار شخصی داشتند و از طرفی با نمایندگان ستادهای انتخاباتی که در شأن ایشان نبودند نیز صحبت کردند. همچنین در نماز جمعه نیز تمامی مطالب را برای مردم بازگو و اتمام حجت کردند.

وی ادامه داد: اما در تاریخ ششم دی ماه ۸۸ با فرا رسیدن روز عاشورا، مردم و عزاداران امام حسین (ع) با مجموعه‌ای روبرو شدند که همه مقدسات و ارزش‌ها را لگد کردند و در آن موقع بود که مردم نیز که با مشارکت ۸۵ درصدی در انتخابات انتظار تحولات را داشتند، به قصد و نیت واقعی اینان پی بردند که بحث فتنه‌گران، انتخابات و رای نیست بلکه بحث آمریکا و انگلیس و از بین بردن نظام و دین است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به حرکت تاریخی ملت در حماسه ۹ دی ماه، تاکید کرد: روز ۲۲ بهمن ۵۷ و ۱۹ دی ماه ۵۶ در شهر قم روزهای به یاد ماندنی و نقش‌آفرینی مردم بود اما ۹ دی ماه ۸۸ نیز در تداوم انقلاب همان نقش را ایفا کرد و تا ابد به دشمنان نشان داد که مردم همواره دوستدار نظام و رهبری هستند.

آیت‌الله ایمانی تصریح کرد: در آن دوران غبارآلود، هیچ حرکت غیرعادی و استفاده از نیروهای ارتش، سپاه و حتی بسیج نیز انجام نشد و تنها نیروی انتظامی که وظیفه مدیریت در گرفتاری‌های کف خیابان را دارد، وارد کار شد.

وی ادامه داد: حتی زندان و محاکمه خاص برگزار نگردید. سران فتنه به دادگاه عمومی مردم واگذار شد و همگان دیدند که پس از اینکه سران فتنه در جایگاه خود قرار گرفتند، آرامش به کشور بازگشت و پس از آن نیز انتخابات مختلفی انجام شد که این نشان از بصیرت مردم است.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: روز نهم دی ماه، روز بصیرت و میثاق با امامت و رهبری است که همواره باید به بهترین شکل ممکن ارج نهاده شود.

آیت‌الله ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته «وقف»، گفت: هفته وقف از ۲۷ صفر تا به امروز ادامه داشت و فرصتی بود برای اینکه جامعه با مساله وقف آشنایی بیشتر پیدا کند و به خصوص وقف جمعی در راستای ساخت بیمارستان فوق تخصصی جنوب کشور که اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان احتیاج دارد.

وی در خصوص فرا رسیدن روز پنجم دی ماه و سالروز فرمان تاریخی امام (ره) مبنی بر حضور سپاه در فرودگاه‌ها و حفظ امنیت پروازهای داخلی و خارجی نیز یادآور شد: دشمنان در دوران جنگ تحمیلی و حتی سال ۶۵ چندین مرتبه اقدام به دزدیدن هواپیماهای ایرانی و ایجاد مشکل برای مردم کردند که در این راستا امام (ره) به سپاه دستور دادند در این مورد نیز حضور پیدا کنند که با ورود سپاه این گونه حوادث به پایان رسید و تا به امروز یک ربایش موفق نیز در کشور انجام نشد که جای تقدیر و تشکر از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دارد.

کد N643265

وبگردی