آفتاب

دیدار مدیر کل ایرانیان خارج از کشور وزارت خارجه با تعدادی از زندانیان ایرانی در باکو

دیدار مدیر کل ایرانیان خارج از کشور وزارت خارجه با تعدادی از زندانیان ایرانی در باکو

مدیرکل ایرانیان خارج از کشور وزارت امورخارجه با تعدادی از زندانیان ایرانی محبوس در جمهوری آذربایجان دیدار و از نزدیک در جریان وضعیت آنان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) سید کاظم سجادی به روابط رو به رشد دو کشور اشاره کرد و گفت: پنجره جدیدی در مناسبات دو کشور پیرو سفر روسای جمهور به تهران و باکو باز شده امیدواریم از ظرفیت ایجاد شده برای رفع مشکل زندانیان اقدام لازم را انجام دهیم.

مدیر کل ایرانیان خارج از کشور وزارت امورخارجه ضمن قدردانی از همکاری طرف آذری در مبادله تعدادی از محبوسین ایرانی در آذربایجان ابراز امیدواری کرد این روند در مبادله سایر محبوسین دو کشور در آینده نزدیک ادامه یابد.

سجادی در بازدید از زندان محل نگهداری محبوسین ایرانی تسهیلات بیشتر رفاهی از جمله معاضدت حقوقی، اجازه ملاقات با زندانیان از طرف خانواده هایشان را خواستار شد.

مدیر کل ایرانیان خارج از کشور وزارت امورخارجه به قوانین سختگیرانه دولت آذربایجان در ارتباط با مواد مخدر اشاره و بر ضرورت اطلاع رسانی گسترده از طرف رسانه های کشور خصوصا رسانه ملی در این زمینه تاکید کرد.

سید کاظم سجادی در این سفر خود در دیدارهای جداگانه با مدد قلی‌یف معاون وزیر دادگستری و رییس اداره زندان ها و همچنین زاور غفار اف، مدیرکل امور بین الملل وزارت دادگستری جمهوری آذربایجان پیرامون مسأله تبادل زندانیان، استرداد مجرمین و مسائل کنسولی بحث و تبادل نظر کرد.

هم اکنون نزدیک به 130 نفر از شهروندان جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان محبوس بوده و 50 نفر دیگر نیز در بازداشت موقت بسر می برند تا احکام قطعی آنان صادر شود.

14 نفر از شهروندان جمهوری آذربایجان برای سپری کردن محکومیت خود در ایران زندانی هستند.

انتهای پیام

کد N643121

وبگردی