آفتاب
حجت‌الاسلام ناصری در گفتگو با مهر:

فتنه 88 بدترین خیانت به نظام، انقلاب و مردم بود

فتنه 88 بدترین خیانت به نظام، انقلاب و مردم بود

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: فتنه 88 بدترین خیانت به نظام، انقلاب و مردم بود.

حجت الاسلام ناصری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به پیامدهای منفی فتنه 88 برای انقلاب گفت: فتنه88 مسئله ای برنامه ریزی شده از سوی کشورهای غربی و برخی عوامل فریب خورده داخلی بود که بازیچه اهداف نظام سلطه قرار گرفته بودند و اثرات و پیامدهای بسیار منفی برای کشور به همراه آورد، به طوری که می توان گفت فتنه88 بدترین خیانت به نظام، انقلاب، امام(ره)، رهبری و اسلام بود و مشروعیت نظام جمهوری اسلامی ایران را به عنوان نظامی الگو در جهان نشانه گرفته بود.

این عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این اتفاق شوم باعث سوءاستفاده‌های دشمنان ایران شد که با ذوق زدگی در رسانه های خود عنوان می کردند ما گفته بودیم این انقلاب مردمی نیست و مردم از حکومت فاصله گرفته اند.

سفیر پیشین ایران در واتیکان افزود: رسانه های غربی را در آن روزها اگر مرور کنید می بینید که دشمنان انقلاب همه جا از این مطلب سخن می گفتند که جمهوری اسلامی نظامی مبتنی بر تقلب و استبداد است و نمونه آن را هم فتنه88 ذکر می کردند.

ناصری گفت: آن‌ها با پخش و نمایش تصاویری از این فتنه تمام انتخابات ایران را در سی سال گذشته زیر سوال برده بودند و با بازی رسانه‌ای با تفکر مردم بازی می کردند. اتفاقا بعد از این مسئله بود که غرب و اتحادیه اروپا برخوردهای خصمانه خود با ایران را افزایش دادند و شورای امنیت هم قطعنامه های متعددی علیه ایران صادر کرد و فضا را به سمت منزوی کردن ایران پیش بردند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان این مسئله که این تحرکات اصل نظام را هدف قرار داده بود، اضافه کرد: من از نزدیک شاهد بودم که غرب با سوءاستفاده از این مسئله و فرصت یابی در تلاش است تا با تمام توان رسانه ای خود مشروعیت و اساس نظام را مخدوش سازد.

رسانه‌های غربی با پخش و نمایش تصاویری از این فتنه تمام انتخابات ایران را در سی سال گذشته زیر سوال برده بودند و با بازی رسانه‌ای با تفکر مردم بازی می کردند. اتفاقا بعد از این مسئله بود که غرب و اتحادیه اروپا برخوردهای خصمانه خود با ایران را افزایش دادند و شورای امنیت هم قطعنامه های متعددی علیه ایران صادر کرد و فضا را به سمت منزوی کردن ایران پیش بردند.

وی تاکید کرد: نظام سلطه اصل نظام را نشانه رفته بود و توطئه های آن در این راستا تعریف شده بود.

نماینده مردم بابل در مجلس افزود: سران فتنه اگر غیرت انسانی و اسلامی داشتند بهانه دست دشمن نمی دادند.

ناصری گفت: حتی می شد تغییر نگاه مردم اروپا به ایرانی ها را هم مشاهده کرد که تحت تاثیر تبلیغات رسانه‌ای بود. نظام جمهوری اسلامی ایران نظامی الگو در جهان است و در آن دوره این مسئله مخدوش شده بود.

وی با بیان این نکته که این مسائل و حواشی با حماسه 9 دی خنثی شد، افزود: نکته قابل توجه دیگر اینکه ما به فرموده امام خمینی باید انقلاب خود را صادر می کردیم و ایران می توانست از نگاه همه کشورهای اسلامی محور بیدرای اسلامی در جهان اسلام باشد. اما آن زمان رسانه های غربی اعلام می کردند که مردم ایران دنبال بیداری و انقلابی دیگر هستند، موضوعی که خوشبختانه با حماسه 9 دی منتفی شد.

سفیر پیشین ایران در واتیکان ادامه داد: آن دوره تحت تاثیر همین تبلیغات بود که برخی مردم در کشورهای اسلامی ترکیه را به عنوان نماد و الگوی کشور اسلامی نام می بردند. اگر ماجرای فتنه 88 نبود، از همان ابتدا ایران به عنوان قطب و تنها محور بیداری اسلامی شناخته می شد که الحمدلله بعدها همین اتفاق رخ داد.

ناصری با اشاره به دلایل ایجاد فتنه 88 گفت: جدا از تبلیغات و اهداف نظام سلطه که از مدت ها پیش برای این مسئله برنامه ریزی کرده بودند، باید از عطش قدرت به جای خدمت نام برد. در آن انتخابات، ریاست جمهوری برای برخی موضوعیت داشت و اصل بود، نه وسیله ای برای خدمت.

این نماینده مجلس نهم شورای اسلامی تاکید کرد: رهبری دانای انقلاب نسبت به این مسئله هشدار داده بودند و البته اتفاقات بعد از انتخابات هم خلاف قانون اساسی بود. در همه کشورها حتی امریکا طرفی که منتخب بیشتر مردم نمی شود کنار می رود و تلاش می کند در جبهه دیگر خدمت کند.

ناصری در خاتمه با اشاره به این نکته که حضور حماسی مردم در 9 دی ماه توانست آثار سوء این دسیسه ها را به حداقل برساند، گفت: قطعا حضور مردم در آن روز نشان می داد که چه جمعیتی پشتیبان نظام انقلابی ایران هستند و تمام تبلیغات رسانه ای غرب با این حضور بی اثر شد. اما مسئله این است که بعد از قضیه فتنه میزان تحریم ها افزایش یافت و این مسئله دستاویزی برای غرب شد تا به هر مناسبت این مسئله را رسانه ای کند.

 

 

 

کد N643078

وبگردی