آفتاب

تهدید داعش به ترور رئیس جمهور تونس/روسیه میزبان مذاکرات صلح سوریه

تهدید داعش به ترور رئیس جمهور تونس/روسیه میزبان مذاکرات صلح سوریه

رسانه های تونسی از تهدید آشکار تروریستهای داعشی به ترور رئیس جمهور منتخب تونس خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه الشروق تونس نوشت سرکرده یکی از گروههای تروریستی مسلح در سوریه که ملیت تونسی دارد، در یک نوار ویدئویی در یوتیوب، الباجی قائد السبسی رئیس جمهور منتخب تونس را به ترور تهدید کرد.

به نوشته این روزنامه، کمال زروق تروریست داعشی در این نوار گفته است تلاشها برای ترور السبسی در دفعات قبل نتیجه بخش نبود، اما هسته های وابسته به وی(سرکرده تونسی داعش) برای ترور وی همچنان ادامه دارد.

این تروریست تونسی بر گرفتن انتقام خون تروریستهایی که در درگیریها یا در جریان عملیات پیشدستانه نیروهای امنیتی و ارتش تونس به هلاکت رسیده ا ند، تاکید کرده است.

السبسی هفته جاری در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تونس توانست با کسب بیش از 55 درصد ارا، به عنوان اولین رئیس جمهور منتخب پس از سرنگونی بن علی انتخاب شود.

منابع تونسی از شکست طرح ترور السبسی یک روز پیش از انتخابات اخیر از سوی یک گروه تروریستی خبر داده بودند.

احتمال برگزاری نشست دولت و مخالفان سوری در مسکو

خبر دیگر اینکه الکساندر لوکاشویج سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد مذاکرات صلح میان دولت سوریه و مخالفان در ماه آینده میلادی در مسکو برگزار می شود که در این مذاکرات که پس از بیستم ژانویه آتی برگزار می شود، نمایندگانی از دولت سوریه، گروههای مخالف داخلی و مخالفان مقیم خارج حضور خواهند داشت.

به گفته وی، این مذاکرات در دو مرحله انجام می شود که در مرحله نخست، گروههای مخالف و در مرحله دوم نمایندگان دولت وارد مذاکره خواهند شد.

این مقام روسی با اشاره به احتمال حضور ولید المعلم وزیر خارجه سوریه در مذاکرات مسکو، حضور بشار اسد را بعید دانست.

روسیه اخیرا پیشنهاد میزبانی نشست دولت سوریه و مخالفان را برای انجام مذاکرات صلح بدون هرگونه پیش شرطی مطرح کرده بود و بشار اسد هم از تلاشهای روسیه در این زمینه حمایت کرده بود.

کد N643067

وبگردی