آفتاب
زاكانی عنوان كرد:

آیت الله نوری ارج نهاده شود

آیت الله نوری ارج نهاده شود

همدان-نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بر لزوم ارج نهادن آيت الله نوری همدانی در حماسه ۹ دی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در آستانه حماسه ۹ دی، شامگاه پنجشنبه همایش تجلیل از پیشگامی همدانی ها و آیت الله نوری همدانی در این حماسه در آستان امامزاده عبدالله این شهر برگزار شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با بیان اینکه حماسه ۹ دی درس های بسیاری داشت و سرمایه ای را برای انقلاب اسلامی را فراهم کرد، و وقتی به ۹ دی و قبل از آن و ایام فتنه می نگریم به افرادی میرسیم که هم بصیر، هم صبور و هم اهل دانش و علم بودند که به عنوان یک چراغ و خورشیدی مردم را در مسیر نگاه داشتند، گفت: در آن ایام آیت الله نوری همدانی شجاعانه وارد شد.

علیرضا زاکانی با بیان اینکه آیت الله نوری همدانی هم از علمداران قبل از انقلاب اسلامی و هم مجاهد و پیشتاز در بعد از ایام پیروزی انقلاب اسلامی است، اذعان داشت: برخی ممکن است بصیرت داشته ولی قدرت حضور در صحنه را نداشته باشند و همیشه در حال امتحان پس دادن هستیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جایگاه برخی مانع روشن گری در ایام فتنه ۸۸ شد، ادامه داد: در ایام فتنه ۸۸ برخی که قبل از این رویداد، فدایی انقلاب بودند در ایام فتنه دگرگون شدند چرا که نزدیکانی داشتند که ذهن آنان را دچار انباشتی از اطلاعات غلط کرده بود و به جای روشنگری خودش سنگی برابر انقلاب اسلامی شدند.

برخی علاقه ندارند که ابعاد فتنه را بررسی کنند  وی با اشاره به اینکه آیت الله نوری را باید ارج نهاد، بیان داشت: مردم همدان زودتر از دیگر آحاد ملت در دی ماه به میدان آمدند و ننگ و نفرت خود را نسبت به فتنه گران ابراز داشتند.

وی با بیان اینکه برخی علاقه ندارند که ابعاد فتنه را بررسی کنند و برخی  نیز فکر می کنند دعوای شخصی است، افزود: فتنه ۸۸ یک کودتای امریکایی اسرائیلی علیه ایران اسلامی بود و با برنامه ریزی ۱۰ ساله قصد قرار دادن مردم در مقابل یکدیگر و از هم پاشیدن اساس کشور را داشتند.

وی با بیان اینکه سران فتنه از ماه ها قبل برای فتنه برنامه ریزی داشتند، گفت: این گروه ۹ ماه تلاش کردند دروغ بزرگ فتنه را جا بیاندازند و خود را پیروز انتخابات نشان دهند.

زاکانی با بیان اینکه تقوای سیاسی امر فراموش شده در آن دوران بود و برخی که می دیدند دوستانشون بی تقوا شده اند جلوی آنان را نگرفتند،  اذعان داشت: برخی از مشکلات امروز ما حاصل امیدواری هایی است که فتنه گران ایجاد کردند و امروز گرفتار تجدید نظرطلبانی قرار داریمکه انقلاب را قبول ندارند و حتی نمی گویند که از اعتقادات گذشته خود دست برداشته اند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا یک لحظه دست از توطئه علیه ایران بر نمی دارد، بیان داشت: دچار نفاق جدیدی به نام تجدیدنظرطلبان هستیم، چرا که آنان بیان نمی کنند که از آرمان های امام خمینی(ره) دست برداشته اند.

زاکانی افزود: شرایط امروز سخت تر از دهه های گذشته انقلاب است و آمریکایی ها با فشار اقتصادی به دنبال نا آرامی و بر هم زدن جزیزه ثبات منطقه هستند.

وی با اشاره به اینکه برخی از عناصر تجدیدنظرطلب به دنبال این هستند که از آمریکا امتیاز بگیرند، اذعان داشت: اکنون آمریکایی ها به ما توصیه اخلاقی می کنند اما نظام اسلامی میانه ای با دروغ و تقلب ندارد.

سران فتنه محاكمه نمی شوند نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ادعاهای عنوان شده در خصوص کشته شدن برخی  افراد در فتنه ۸۸ بی اساس بود و حتی دروغ بودن آن را هم سران فتنه به مردم عنوان نکردند اما سران فتنه محاكمه نمی شوند تا  نهایت رافت اسلامی به آنان انجام شود.

زاکانی با بیان اینکه برخی اظهار می کنند که چراآنها نمی بخشید و ما را دعوت به اخلاق مداری می کنند،  اظهار داشت: امروز اتفاق عجیبی در حال روی دادن است  چرا که از سال ۸۸ دشمنان ما و ضد انقلاب به این نتیجه رسیده اند که تجدیدنظرطلبان داخلی را یاری کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس  اظهار داشت: اگر در سوریه، عراق، لبنان و یمن و در جای جای جهان اسلام موفق شویم نگاه انقلابی امام خمینی(ره) و رهبری تثبیت می شود که برخی این موضوع را بر نمی تابند.

زاکانی با اشاره به اینکه اختلاس ۱۲ هزار میلیاردی یک دروغ بزرگ است، اظهار داشت: نظام اسلامی برای جلوگیری از فتنه جدید سران فتنه را محصور کرد و ۹ دی یوم الله است که باید تا انقلاب هست آن را زنده نگه داشت.

کد N642883

وبگردی