آفتاب
/حضور مردم؛ پشتوانه همیشگی نظام/

فروزنده: برای حضور مردم در صحنه باید زمینه آگاهی و بصیرت را بالا ببریم

فروزنده: برای حضور مردم در صحنه باید زمینه آگاهی و بصیرت را بالا ببریم

قائم مقام جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: اگر می‌خواهیم مردم در صحنه باشند باید هم زمینه آگاهی و بصیرت را بالا ببریم و هم به مسائل فرهنگی و اعتقادی توجه کنیم.

لطف‌الله فروزنده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره راهکارهای در صحنه نگه داشتن مردم به عنوان پشتوانه‌های اصلی نظام در آستانه 9 دی، اظهار کرد: مردم انتظار پیاده شدن احکام اسلامی را دارند یعنی عدالت، کارآمدی و پاکی مسئولین و همچنین حل معضلات روزمره در حوزه اقتصادی و اجتماعی. اگر بخواهیم مردم در صحنه باشند باید هم زمینه آگاهی و بصیرت را بالا ببریم و هم به مسائل فرهنگی و اعتقادی توجه کنیم. همچنین باید تربیت نسل جوان و رفع مشکلات‌شان را مدنظر قرار دهیم.

وی یادآور شد: امروز مردم مشکلات اقتصادی دارند و مشکلاتی مثل گرانی، فساد در دستگاه اداری و عدم کارآمدی وجود دارد و مسئولین باید با تمام وجود در خدمت مردم باشند یعنی همان جمله‌ای که امام راحل و مقام معظم رهبری فرمودند که مسئولان باید خودشان را خدمتگزار مردم و بدهکار انقلاب بدانند. اگر این اتفاقات بیفتد مردم هم در صحنه هستند و از مسئولان حمایت می‌کنند.

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در ادامه بیان کرد: آنچه مردم به آن اعتقاد دارند جمهوری اسلامی با محتواست نه با اسم. محتوا یعنی خواستن اسلام. وقتی مردم ببینند ایران اسلامی دارای اقتدار بین‌المللی است لذت می‌برند و افتخار می‌کنند و حاضرند برای این افتخار جان‌فشانی کنند. وقتی تولید علم و زمینه‌های اشتغال وجود داشته باشد علاقه و تعلق مردم بیشتر می‌شود لذا باید تلاش داشته باشیم تا صادقانه به مردم خدمت‌رسانی کنیم. اگر مسئولین صادقانه به مردم خدمت کنند و با تدبیر و عقلانیت کار را پیش ببرند مطمئن باشید که وابستگی مردم به نظام بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به اتفاقاتی که منجر به حضور مردم در 9 دی شد، خاطرنشان کرد: در انتخابات 88 مردم 85 درصد پای صندوق‌های رای آمده بودند و ناظران بین‌المللی و داخلی می‌دانستند که این رای به نظام است و قدرت فوق‌العاده‌ای برای نظام ایجاد شد. طبیعتا مردم احساس خوشحالی می‌کردند و منتظر بودند با این مشارکت، در ابعاد مختلف زندگی‌شان یک تحول اساسی به وجود بیاید.

فروزنده اضافه کرد: متاسفانه عده‌ای زیاده‌خواهی کردند و با اینکه می‌دانستند انتخابات سالم است به نظام تهمت زدند و شروع به اعتراض در قالب شورش‌های مدنی کردند بدون آنکه به ابعاد آن توجه کنند، فضایی را ایجاد کردند که استکبار جهانی از آن استفاده کرد. وقتی انتخابات انجام می‌شود آمریکا کوتاه می‌آید و حتی اوباما به رهبر انقلاب پیام می‌دهد که بدون ایران نمی‌توان کاری کرد و کلینتون می‌پذیرد که ایران را باید به عنوان یک قدرت منطقه‌ای شناخت اما بلافاصله بعد از آنکه شورش‌های خیابانی شروع می‌شود و درگیری‌های داخلی پیش می‌آید دشمنان طمع می‌کنند.

وی همچنین تاکید کرد: متاسفانه عناصر داخلی می‌دانستند که دشمن طمع کرده ولی با آنها همخوانی کردند تا جریان مفصل گسترده‌ای از شبکه‌های رسانه‌ای گرفته تا جمع آوری ضدانقلاب زیر یک پرچم، علیه نظام به وجود بیاید که نیت آن براندازی بود و انتخابات را بهانه کردند.

قائم مقام جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی اظهار کرد: وضعیتی که فتنه‌گران به وجود آوردند باعث شد که کشور هشت ماه دچار آسیب شود و امنیت کشور متضرر شود. وقتی مردم خوب حوصله کردند و دیدند که مساله اعتراض به انتخابات و احقاق حق نیست بلکه بحث استکبار جهانی و براندازی است از تیپ‌های مختلف در 9 دی حاضر شدند و فتنه را محکوم کردند و این باعث شد تحولی در کشور ایجاد شود و دشمنان هم فهمیدند که کارشان آب در هاون کوبیدن بوده است.

فروزنده در پایان خاطرنشان کرد: نظام اسلامی مربوط به خود مردم است و مردم خودشان این انقلاب را به وجود آورده‌اند و بارها نشان داده‌اند که پشتیبان آن هستند. مردم نشان دادند که حمایت‌شان از سر آگاهی و شعور بوده است. درست است که احساسات پاکی وجود دارد ولی این احساسات هم از سر عقل و اعتقاد است و مردم در همه صحنه‌ها از دفاع مقدس و مقابله با توطئه‌ها گرفته تا فتنه و حضور در حماسه 9 دی نشان دادند که همیشه پشتیبان انقلاب اسلامی هستند.

انتهای پیام

کد N642856

وبگردی