آفتاب
/حضور مردم؛ پشتوانه همیشگی نظام/

احمد خاتمی: حفظ مبانی ارزشی نظام، مهمترین راهکار ماندن مردم در صحنه است

احمد خاتمی: حفظ مبانی ارزشی نظام، مهمترین راهکار ماندن مردم در صحنه است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت که حفظ مبانی ارزشی نظام، مهمترین راهکار ماندن مردم در صحنه است .

آیت‌الله سید احمد خاتمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره راهکارهای حفظ مردم در صحنه در آستانه 9 دی اظهار کرد: مهمترین راهکار ماندن مردم در صحنه آنچنان که بحمدالله تاکنون ایستاده اند، حفظ مبانی اعتقادی و ارزشی نظام است و اینکه مردم به این نظام باور و اعتقاد قلبی دارند.

وی ادامه داد: البته نباید فراموش کنیم که باید به مردم خدمت کرد و مشکلات مردم را در حد توان برطرف کرد. اینها می‌تواند عوامل ماندن مردم در صحنه باشد ولی ریشه اساسی ، باور اعتقادی مردم به نظام است که با وجود همه مشکلاتی که دشمنان و سوء مدیریت ها ایجاد کردند مردم همچنان در صحنه هستند. البته منظور از سوء مدیریت مختص یک دولت نیست و درصد زیادی هم از این سوء مدیریت ها از روی تعمد نبوده ولی نمی توان انکار کرد که در طول این 37 سال سوء مدیریتی وجود نداشته است.

خاتمی با بیان اینکه 9 دی از حماسه های ماندگار انقلاب اسلامی است افزود:‌ حماسه 9 دی حماسه بیعت با نظام اسلامی،‌ ولایت فقیه و آرمان های بلند شهیدان بود. آنچنان که مقاومت مردم ما در برابر دشمن خارجی در طول هشت سال دفاع مقدس کشور را در عرصه تهاجم خارجی بیمه کرد حماسه 9 دی نیز کشور را در برابر تهاجم داخلی بیمه کرد. اینکه مقام معظم رهبری نام این همایش را حماسه گذاشتند معنایش این است که ارزش این حماسه مانند ارزش حماسه پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی یادآور شد: حوادث قبل از 9 دی حوادث براندازی نظام ولایی بود به همین دلیل آمریکا و رژیم صهیونیستی از آن حمایت کردند و تمام گروهک های ضد انقلاب ، سلطنت طلب، منافق، استحاله شده و حتی رقاصهای ضدانقلاب خارج نشین از فتنه گران حمایت کردند و این نشان دهنده امید ضد انقلاب به آن هشت ماه فتنه است. من در آن ایام هم گفتم که تا 9 دی صحبتی از تحریم نبود اما از فردای آن زمزه های تحریم شروع شد و این مسئله گویای این است که دشمنان انقلاب به آشوب در ایران دل بسته بودند اما با حضور حماسی مردم نقشه شان نقش برآب شد.

امام جمعه موقت تهران در پایان گفت:‌ باید حماسه 9 دی را پاس بداریم و پاسداشت آن افزایش بصیرت و دشمن شناسی است. پس باید در هر مقطعی رصد کنیم که دشمن کجا را مورد هدف قرار داده و با آن مقابله کند. پاسداشت از 9 دی از رهگذر ولایت مداری، ایستادگی و مقاومت به وسیله آرمان های انقلاب رقم می خورد.

انتهای پیام

کد N642834

وبگردی