آفتاب
پرویزی:

میزان افزایش اعتبارات خراسان شمالی عقب ماندگی ها را جبران نمی کند

میزان افزایش اعتبارات خراسان شمالی عقب ماندگی ها را جبران نمی کند

بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: به رغم افزایش اعتبارات این استان در لایحه بودجه ۹۴، این میزان عقب ماندگی های این استان را جبران نمی کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی اکبر پرویزی عصر پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان شمالی که در محل دفتر معاونت برنامه ریزی استانداری برگزار شد با اشاره به جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات سفر مقام معظم رهبری افزود: تاکنون رقمی بالغ بر ۲۰۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به این استان تخصیص یافته که ۱۰۰ درصد آن جذب و علاوه برآن مبلغ ۷۸ میلیارد تومان نیز از محل توافق انجام شده به این استان اختصاص یافته است.

وی اظهار داشت: تاکنون در بخش های مختلف سهم دولت از اعتبارات اجرای مصوبات سفر رهبری پرداخت نشده که برای تخصیص این اعتبارات پیگیری ها و تلاشهای لازم انجام و قولهای مساعدی نیز از سوی وزارتخانه های زیربط برای تامین این اعتبارات داده شده است.

پرویزی با بیان اینکه در لایحه بودجه سال ۹۴ شاهد رشد ۲۳ درصدی بودجه استان هستیم، افزود: به دلیل ناکافی بودن این میزان رشد بودجه برای رفع عقب ماندگی های استان و به منظور جبران بخشی از بودجه مورد نیاز استان، برای جذب اعتبارات ملی از ردیف های مختلف بودجه تلاش و رایزنی خواهیم کرد.

وی خواستار استفاده از تمامی ظرفیت های موجود در استان برای تکمیل پروژه های نیمه تمام شد.

سفر رئیس جمهوری به خراسان شمالی اردیبهشت ماه ۹۴

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در ادامه به سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: این سفر که قرار بود آبانماه امسال و پیش از ارائه لایحه بودجه سال آتی به مجلس شورای اسلامی، انجام شود متاسفانه امسال انجام نخواهد شد.

پرویزی اظهار امیدواری کرد که سفر رئیس دولت امید و تدبیر به خراسان شمالی در اردیبهشت ماه سال ۹۴ انجام شود.

حمایت از سرمایه گذاران واقعی

استاندار خراسان شمالی در ادامه این نشست با اعلام حمایت از سرمایه گذاران در استان گفت:  همانگونه که بارها گفته ام از سرمایه گذاران و سرمایه گذاری های واقعی در استان حمایت می کنیم اما اجازه سرمایه بری از استان را نمی دهیم.

وی با انتقاد از فضای رسانه ای استان تاکید کرد: شیوه های نادرست و ناپسند رسانه ای در خصوص موضوع سرمایه گذاری قطعا به نفع مردم استان و منطقه نیست.

پرویزی افزود: کسانی با اغراضی خاص، موضوع سرمایه گذاری در استان را به بیراهه می کشند و برای مردم ذهنیت ایجاد می کنند.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: طی یکسال گذشته به جرات می گویم که حتی یک سرمایه گذار واقعی برای سرمایه گذاری به این استان نیامده و کسانی هم که مراجعه کرده اند بیشتر به دنبال سرمایه بری بوده اند نه سرمایه گذاری.

پرویزی با ارائه توضیحاتی در مورد طرح توسعه پروژه فولاد اسفراین گفت: فردی که برای سرمایه گذاری در این طرح به استان آمده بود پس از انجام کارهای مقدماتی، برای میزان سپرده گذاری در بانک ادعا کرده بود که هیچ آورده ای ندارد.

وی اظهار داشت: نمی شود چنین افرادی را به عنوان سرمایه گذار پذیرفت و از آنان حمایت کرد، چرا که چنین سرمایه گذاری که می خواهد تمامی هزینه های اجرای یک طرح را از طریق وام و تسهیلات بانکی تامین کند سرمایه بر است نه سرمایه گذار.

استاندار خراسان شمالی افزود: اگر قرار باشد سرمایه گذاری تنها با پول و وام بانک های استان و بدون سهم آورده از سوی سرمایه گذارانجام شود این نوع سرمایه گذاری را هر کسی می تواند انجام دهد.

پرویزی تصریح کرد: استانداری به هیچ وجه از این نوع سرمایه گذاری حمایت نخواهد کرد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی تاکید کرد: در صورت سرمایه گذاری های صحیح و منطقی در راستای پیشرفت و توسعه استان از آن حمایت می کنیم و بر این باوریم که چند طرح سرمایه گذاری صحیح و کارشناسی شده می تواند اهداف استان در زمینه سرمایه گذاری را محقق کند.

وی اظهار امیدواری کرد که با مشارکت و همدلی تمامی نمایندگان، مدیران و دلسوزان این استان برای جذب سرمایه گذاران واقعی، استان به اهداف توسعه خود دست یابد.

کد N642667

وبگردی