آفتاب
لاوروف:

تحریم های ضدروسی مغایر با قوانین بین المللی است

تحریم های ضدروسی مغایر با قوانین بین المللی است

وزیر خارجه روسیه تحریم های اعمال شده از سوی غرب علیه روسیه را برخلاف قوانین بین المللی از جمله مفاد سازمان تجارت جهانی دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، "سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه بار دیگر سیاست های یکجانبه گرایی غرب علیه این کشور را به باد انتقاد گرفت. وی در گفتگو با روزنامه کمرسانت گفت تحریم هایی که از سوی آمریکا، اتحادیه اروپا و شماری از همپیمانان غرب علیه روسیه اعمال شده برخلاف هنجارها و قوانین بین المللی است.

وی این اقدامات محدود کننده را برخلاف اصل همکاری اقتصادی بین المللی خوانده و تاکید کرد تحریم ها اصول اساسی از جمله رعایت قواعد بازار و احترام به رقیب را زیرپا گذاشته است. به گفته وی تحریم ها آثاری مخرب بر اقتصاد کشورها گذاشته و مانع شکوفایی آن می شود.

لاوروف با اشاره به سخنان "ولادیمیر پوتین" در جمع مقامات فدراسیون روسیه تاکید کرد هدف غرب از چنین اقداماتی، نابود کردن اقتصاد این کشور است. وی همچنین تحریم هایی را که به شکل یکجانبه و بدون تصویب در شورای امنیت سازمان ملل اجرایی شده را غیرقانونی دانست.

وزیر خارجه روسیه در بخش دیگری از این مصاحبه بر لزوم اصلاح قانون اساسی در اوکراین برای حل بحران این کشور تاکید کرد. به گفته وی این اصلاحات باید در برگیرنده خواسته تمامی گروه های سیاسی و اجتماعی بوده و شامل تمامی مناطق جغرافیایی اوکراین شود.

وی یادآور شد مسکو هیچ علاقه ای به مداخله در مسائل این کشور و یا تحمیل خواسته خود به کی یف را ندارد. لاوروف در ادامه سخنان خود خواسته اصلی روسیه را حمایت از مذاکرات صلح بین دولت اوکراین و جدایی طلبان عنوان کرد.

کد N642544

وبگردی