آفتاب
کانتر پانچ؛

بحران ساختگی علیه ایران؛ آمریکا به جهان دروغ گفت

بحران ساختگی علیه ایران؛ آمریکا به جهان دروغ گفت

ماهنامه آمریکایی "کانتر پانچ" (Counterpunch)، با انتشار تحلیلی به قلم "جاناتان پاور" به بررسی تلاش دولت آمریکا برای تخریب چهره جمهوری اسلامی ایران و سنگ اندازی در برنامه هسته ای ایران پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این گزارش که با عنوان "ترس ساختگی؛ گمراه کردن جهان در مورد بمب ایران" منتشر شده است، نگارنده با اشاره به مذاکرات هسته ای و موانع پیش رو می نویسد: در حقیقت رسیدن به توافق، کار آسانی نیست. بیش از چندین سال است که آمریکا و کشورهای اروپایی این بحران ساختگی را ایجاد کرده اند. اکنون یافتن راه حلی برای غلبه بر سوء ظن و بدگمانی ناشی از این بحران سازی، کار ساده ای نیست.

نگارنده این گزارش با بیان این که این مطالب تنها نظرات من پس از پیگیری این موضوع برای 30 سال نیست"، به تطابق نظراتش با "گراهام فولر" معاون سابق شورای اطلاعات ملی آمریکا، اشاره می کند.

در این گزارش آمده است: مطلبی هست که می خواهم در مورد نگاه اسلام به اخلاقیات بگویم؛ آیت الله خمینی و آیت الله خامنه ای، که روحانی ارشد و رهبران عالی مقام ایران بوده و هستند، در موارد متعددی به وضوح بیان کرده اند که ساخت بمب هسته ای با اعتقادات اسلامی و احکام فقهی مغایرت دارد. به نظر من باور کردن این اظهارات، سخت نیست.

در طول جنگ تلخ و وحشیانه صدام حسین، که ایران دو میلیون نفر از مردم خود را از دست داد، این کشور حاضر به استفاده از سلاح شیمیایی نشد حتی با وجود آنکه عراق از این سلاح استفاده کرد. آنها بیش از حد غیر اسلامی در نظر گرفته شده اند. ایران به اصول اخلاقی خود پایبند بوده است.

اما آمریکا بر اصول اخلاقی غربی خود استوار نبوده است؛ چه این اصول بر اساس اعتقادات مسیحیت در نظر گرفته شود، و یا با ارزش های غیرمذهبی و سکولار سنجیده شود. آمریکا نیز مانند برخی دولت های اروپایی، در طول جنگ صدام با ایران، سلاح های پیشرفته و اطلاعات در اختیار وی قرار می داد.

کد N642538

وبگردی