آفتاب
فرمانده قرارگاه شمالغرب ارتش:

تجهیزات نظامی مورد استفاده در رزمایش"محمد رسول‌الله"(ص) بومی هستند

تجهیزات نظامی مورد استفاده در رزمایش"محمد رسول‌الله"(ص) بومی هستند

ارومیه- فرمانده قرارگاه منطقه شمالغرب ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تمام تجهیزات نظامی مورد استفاده در رزمایش محمد رسول‌الله(ص) بومی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ دوم حشمت‌الله ملکیان ظهر پنجشنبه در نشست خبری در خصوص روند برگزاری این رزمایش اظهارداشت: هیچ ارتشی در جهان وجود ندارد که در تهیه و ساخت جنگ افزارها متکی به کشورهای دیگر نباشد و این کشور ایران است که با خودباوری و تکیه بر دانش های بومی تمامی سلاحهای خود را به دست متخصصان داخلی بدون وابستگی به کشورهای دیگر می سازد.

وی با بیان اینکه امروز، ارتش، سپاه و دیگر نیروهای مسلح ما پس از هشت سال دفاع مقدس مانند پولادی آب دیده آماده فداکاری در راه ایران اسلامی هستند ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان نیروی نظامی پرقدرت و بی همتای کشور در کنار ارتقای سطح آمادگی دفاعی نیروهای خود، ساخت تجهیزات نظامی را در دستور کار خود قرار داده و این رزمایش ها بهترین فرصت برای نشان دادن اقتدار ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

امیر ملیکان ارتقای توان رزمی ارتش برای صیانت از تمامیت ارضی کشور، هماهنگی و همکاری بیشتر نیروهای مختلف ارتش در قالب عملیات های مشترک، ارزیابی طرح های پیش بینی شده، آزمایش سامانه ها و تجهیزات و سلاح های جدید، استفاده از تجارب هشت ساله دفاع مقدس و تحلیل جنگ های اخیر در منطقه و انتقال تجربه به کارکنان جوان، تحکیم پیوند مردم و ارتش، طراحی و اجرای رزمایش متناسب با نوع تهدیدات، ارتقای کیفی آموزش و ارائه تاکتیک های نوین و همچنین ارزیابی یگان های شرکت کننده را از مهمترین اهداف این رزمایش برشمرد.

فرمانده قرارگاه منطقه شمال‌غرب ارتش افزود: تمامی تجهیزاتی که در این رزمایش استفاده می‌شود همانند هواپیما، توپ، تانک، کشتی،گلوله‌های جنگی و موشک‌ها واقعی بوده و تنها عنصر غائب در آن دشمن است که آن را "فرضی" در نظر گرفته‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری رزمایش«محمد رسول الله(ص) که بزرگترین رزمایش منطقه خاورمیانه است با هدف انتقال تجربه به کارکنان جوان ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود عنوان کرد: بسیاری از کارکنان ارتش در زمان جنگ تحمیلی حضور داشته و دارای کوله باری از تجربه هستند.

فرمانده قرارگاه منطقه شمالغرب ارتش با اشاره به اینکه رزمایش بزرگ «محمد رسول‌الله(ص)» از سوم تا دهم دی ماه در جنوب کشور برگزار می‌شود افزود: در این رزمایش از نیروهای ارتش آذربایجان‌غربی نیز به نمایندگی از نیروهای مسلح به جنوب کشور اعزام شده‌اند و در این باره به غیر از آذربایجان غربی، از استان‌های زنجان، اردبیل، قزوین و آذربایجان‌شرقی نیز حضور دارند.

امیر ملکیان با بیان اینکه با اجرای این رزمایش توانمندی های جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نیروی بازدارنده را به همه نشان می دهیم گفت: این رزمایش با محوریت نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال انجام است و ترکیبی از نیروهای زمینی، هوایی، دریایی و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) ارتش کشور در آن حضور دارند.

کد N642500

وبگردی