آفتاب

داعش در استان الانبار عراق از گاز کلر استفاده کرده است

داعش در استان الانبار عراق از گاز کلر استفاده کرده است

رسانه‌های محلی به نقل از مقامات امنیتی گفتند، گزارش شده که شبه‌نظامیان داعش شهری را در استان الانبار عراق با استفاده از خمپاره‌های پر شده با گاز کلر گلوله باران کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی، این حمله منطقه‌ای را که در آن غیرنظامیان گرسنه و گیرافتاده ساکن بوده‌اند، هدف گرفته است البته این اولین بار نیست که شبه‌نظامیان داعش علیه مردم از گاز کلر استفاده می‌کنند چراکه عراق پیشتر در تاریخ 15 سپتامبر سال جاری میلادی حمله داعش با استفاده از خمپاره‌های گاز کلر علیه نیروهای امنیتی را تایید کرده است.

با این حال این حمله غیرنظامیانی را هدف گرفته که توسط شبه‌نظامیان داعش محاصره شده‌اند.

پایگاه خبری اینترنتی عراق اواخر روز چهارشنبه به نقل از یکی از مقامات امنیتی گفت: شبه‌نظامیان داعش منطقه بغدادی در استان الانبار را با خمپاره‌هایی که با گاز کلر پر شده بودند را بمباران کرد. این حمله در شهر هیت صورت گرفته که در شمال غرب رمادی مرکز استان الانبار قرار دارد و مورد بمباران‌های پی در پی قرار گرفته است.

گزارش‌های رسانه‌ای وضعیت در این منطقه را هولناک توصیف کردند.

این منبع امنیتی افزود: منطقه بغدادی از کمبود غذا، لوازم پزشکی و شیر برای کودکان رنج می‌برد که این مساله باعث کشته شدن چهار کودک شده است. مردم این منطقه همچنین به خاطر اقدامات داعش از کمبود آب نیز رنج می‌برند.

انتهای پیام

کد N642423

وبگردی