آفتاب
تحولات لیبی/

پیام نخست‌وزیر به مردم در سالروز استقلال لیبی/ درگیری در بنغازی

پیام نخست‌وزیر به مردم در سالروز استقلال لیبی/ درگیری در بنغازی

حمله انصار الشریعه به یک مرکز تجاری در شهر سرت، درگیری میان ارتش و گروههای مسلح در بنغازی و پیام نخست وزیر لیبی به مردم در سالروز استقلال لیبی از اخبار مهم این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای نیوز، تروریستهای وابسته به گروه انصار الشریعه در لیبی با حمله به یک مرکز تجاری در شهر سرت واقع در شمال لیبی 14 نظامی لیبیایی را به قتل رساندند.

این گروه تروریستی در دو روز گذشته نیز یک پزشک مصری الاصل و خانواده وی را در شهر سرت به قتل رسانده بود.

 شایان ذکر است گروه انصار الشریعه از سوی مجامع محلی و بین المللی در لیست گروههای تروریستی قرار گرفته و حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی در سال 2013 که منجر به کشته شدن سفیر آمریکا و سه دیپلمات آمریکایی شد نیز به این گروه تروریستی نسبت داده می شود.

 به رغم پراکندگی این گروه تروریستی در شهرهای مختلف لیبی، شهرهای سرت و اجدابیا از مواضع اصلی انصار الشریعه در لیبی محسوب می شود.

از سوی دیگر منابع لیبیایی از خنثی کردن یک بسته انفجاری در فرودگاه الابرق و دو بمب دیگر در منطقه بلعون در شهر بنغازی خبر دادند.

در درگیریهای اخیر میان ارتش و گروههای مسلح در شهر بنغازی نیز پنج نظامی کشته و 48 نفر دیگر زخمی شدند.

یک منبع امنیتی لیبی نیز از بازگشایی چند گذرگاه مرزی میان تونس و لیبی از جمله "راس جدیر" خبر داد.

شایان ذکر است مقامات تونسی به دلیل برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در این کشور اخیرا اقدام به بستن گذرگاههای مرزی تونس با لیبی کرده بودند. مساله گذرگاههای مرزی همواره موضوع مورد اختلاف میان این دو کشور محسوب می شود.

 از سوی دیگر در آستانه شصت و سومین سالگرد استقلال لیبی "عبدالله الثنی" نخست وزیر لیبی از شهروندان این کشور خواست که حجم وسیع خطری که امنیت لیبی را تهدید می کند درک کنند.

کد N642323

وبگردی