آفتاب

حمله تروریست‌ها به فرودگاه ابرق لیبی/ کشته شدن 5 تن در درگیری‌های بنغازی

حمله تروریست‌ها به فرودگاه ابرق لیبی/ کشته شدن 5 تن در درگیری‌های بنغازی

بنا بر گزارش‌ها تروریست‌هایی که از شهر درنه به فرودگاه بین‌المللی أبرق لیبی حمله کرده بودند به پایگاه نظامی واقع در این فرودگاه نفوذ کرده و سعی داشتند تا هواپیماهای موجود در آن را بمب‌گذاری کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه العربیه، یک منبع نظامی در فرودگاه ابرق لیبی اعلام کرد: تروریست‌ها به پایگاه هوایی نظامی واقع در این فرودگاه حمله کردند و سعی داشتند هواپیماهای موجود در آن را بمب‌گذاری کنند که در نهایت گارد نظامی فرودگاه با همکاری گردان 439 مانع آنها شدند و تروریست‌ها را مجبور به فرار کردند.

این منبع اعلام کرد: دو تن از اعضای نیروی هوایی در این حملات کشته شدند و تروریست‌ها پس از مواجه شدن با حملات واکنشی اعضای ارتش و برای فرار از مهلکه، 10 موشک گراد را به سمت این فرودگاه شلیک کردند.

گفته شده که این موشک‌ها خسارات سنگینی به پایگاه نظامی وارد نکرد.

این منبع نظامی افزود: تروریست‌ها سعی داشتند که یکی از هواپیماهای نظامی پایگاه هوایی را بمب‌گذاری کنند که در نهایت نیروهای فرودگاه توانستند بمب‌های موجود را بدون هیچ خسارتی خنثی کنند.

از سوی دیگر منابع اعلام کردند که در جریان درگیری‌های خشونت‌بار میان نیروهای ارتش و شورای انقلابیون بنغازی 5 تن از سربازان ارتش کشته و 48 تن دیگر زخمی شدند.

منابع پزشکی اعلام کردند: 48 تن از زخمی شدگان در جریان درگیری‌های «منطقه اللیثی و الصابری» به بیمارستان منتقل شدند.

انتهای پیام

کد N642275

وبگردی