آفتاب

هشدار امنیتی دولت استرالیا به شهروندان در شب های کریسمس

هشدار امنیتی دولت استرالیا به شهروندان در شب های کریسمس

دولت استرالیا با اعلام دستگیری دو مظنون به اقدام تروریستی، نسبت به احتمال وقوع حملات تروریستی در شب های پایانی سال به شهروندان این کشور هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاگس آنسایگر، پلیس استرالیا دو مرد را به اتهام تلاش برای ارتکاب حمله تروریستی بازداشت کرد. در همین حال "تونی ابوت" نخست وزیر این کشور به مردم هشدار داد در مورد وقوع حملات تروریستی احتمالی در شب های کریسمس هوشیار باشند.

یک هفته پس از وقوع گروگان گیری در سیدنی، پلیس این شهر از دستگیری دو مرد به اتهام ارتکاب اقدامات خرابکارانه مشابه خبر داد. بر این اساس یکی از این افراد در حال طرح ریزی برای یک انفجار تروریستی بوده است. "مایکل فلن" معاون رئیس پلیس استرالیا با اعلام این خبر گفت یکی از دستگیر شدگان که جوانی 20 ساله است قصد بمب گذاری در اماکن دولتی را داشته است.

به دنبال افزایش اقدامات تروریستی در استرالیا "تونی ابوت" نخست وزیر این کشور به شهروندان هشدار داد در ایام تعطیلات آخر سال مراقب اقدامات تروریستی بوده و هوشیارانه عمل کنند. وی روز سه شنبه نیز طی نشستی با مشاوران امنیتی خود با اذعان به این که افرادی با قابلیت اقدامات تروریستی در استرالیا هستند گفت دستگاه های امنیتی و انتظامی باید مراقب وقوع حملات تروریستی در شب های کریسمس باشند.

کد N642193

وبگردی