آفتاب

لاوروف: برخی کشورها با نقض قوانین بین‌المللی ثبات جهانی را تهدید می‌کنند

لاوروف: برخی کشورها با نقض قوانین بین‌المللی ثبات جهانی را تهدید می‌کنند

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: تهدیدهای ژئوپلتیکی که ریشه در نقض قوانین بین‌المللی از سوی برخی کشورها دارد، ثبات جهانی را متزلزل می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای با روزنامه کومرسانت گفت: به غیر از تهدیدهای فیزیکی از جمله ابولا و داعش که جان انسان‌ها را به خطر می‌اندازند، یک تهدید ژئوپلتیکی نیز وجود دارد که در پی رفتارهای ناشی از بی‌توجهی به قوانین بین‌المللی به وجود می‌آید و قصد ندارد طبق اصول و قوانین امنیت جمعی که در منشور سازمان ملل تصریح شده عمل کند.

وی افزود: تلاش‌های "غرب تاریخی و دوران‌ساز" تحت رهبری آمریکا برای به دست آوردن موقعیت‌های سلطه‌جویانه در جهان تهدیدی جدی برای ثبات جهانی است.

لاوروف تاکید کرد: این موقعیت‌ها دیگر بر مبنای واقعیت عینی و عادلانه نیستند و کاملاً وجود مراکز توسعه اقتصادی رو به رشد و جدید را انکار کرده و تاثیرات مالی نیز در پی دارد.

علاوه بر اینها این مساله تاثیر سیاسی نیز به همراه دارد.

اوایل اکتبر سال جاری میلادی لاوروف گفت: ثبات بین‌المللی در پی بحران اوکراین به طور جدی متزلزل شده است. در بین دیگر تهدیدهای جهانی لاوروف به افراط‌گری داعش در سوریه و عراق، جنگ اسرائیل و فلسطین، بی‌ثباتی افغانستان و درگیری‌ها در آفریقا نیز اشاره کرد.

لاوروف تاکید کرد: یک تلاش بین‌المللی مشترک برای مقابله با تهدیدهای جهانی موجود لازم است و روسیه آماده است تا با روند حل این مسائل بین‌مرزی همکاری کند.

انتهای پیام

کد N642071

وبگردی