آفتاب
صبح امروز در جنوب کشور؛

رزمایش بزرگ محمد رسول الله(ص) آغاز شد

رزمایش بزرگ محمد رسول الله(ص) آغاز شد

رزمایش مشترک محمد رسول الله (ص) ارتش جهوری اسلامی در جنوب کشور و آبهای دریای عمان آغاز شد .

به گزارش خبرگزاری مهر ، این رزمایش در جنوب استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان، شرق تنگه هرمز و سواحل مکران تا مدار ۱۰ درجه شمالی در آب‌های دریای عمان و شمال اقیانوس هند تا ۷ روز آینده ادامه خواهد داشت. 

طبق اعلام قرارگاه فرهنگی رسانه ای این رزمایش دراولین مرحله یگانهای نیروی زمینی در قالب طرحهای چابک سازی ،سرعت عمل خود را در جابجایی،امداد رسانی ، ایجاد استحکامات مهندسی و همچنین استقرار پاسگاه های فرماندهی در نقاط مختلف استانهای سیستان و بلوچستان و هرمزگان ارزیابی کردند.

در بخش زمینی رزمایش پرواز موفق اطلاعاتی پهبادهای ساخته شده این نیرو و صنایع دفاعی اجرای، نشست های متعدد ستادی برای هدایت یگانها در وضعیت های غیرمترقبه، شبیه سازی بازی جنگ، استفاده از سامانه های شنود و فناوریهای نوین ارتباطی و جنگ الکترونیک وهمچنین اجرای پرشهای چتر بازی بخشهایی از اولین مرحله رزمایش بود که با بکارگیری ۲۷ رسته و تخصص نیروی زمینی صبح امروز اجرا شد.

همزمان با مرحله زمینی،  انواع واحدهای شناور نیروی دریایی و یگانهای پروازی این نیرو به مناطق تعیین شده عزیمت کردند و سامانه های پدافند هوایی با بردهای مختلف در مناطق تعیین شده مستقر و تمرینات انواع جنگنده های نیروی هوایی آغاز شده است.

 

کد N641927

وبگردی